Bumble strijdt samen tegen genderongelijkheid muziekindustrie
05-12-2018 10:18:54 | Door: Max Vlugt | hits: 2875 | Tags:

Bumble, de female first social network app met meer dan 43 miljoen gebruikers wereldwijd, bundelt de krachten met bedrijven binnen de muziekindustrie om de strijd aan te gaan tegen ongelijkheid in de muziekindustrie. De eerste stap is een opkomende vrouwelijke DJ of producer de kans te bieden om te draaien op Mysteryland 2019 en om samen te gaan werken met het label Astralwerks.  

De muziekindustrie is nog steeds sterk gedomineerd door mannen. Zo is er een loonkloof van 46 procent bij toonaangevende internationale muziekbedrijven en volgens onderzoek uitgevoerd door Pitchfork eerder dit jaar, was slechts 19 procent van de grote festival optredens dit jaar vrouwelijk. M.M.M. heeft tot doel dit percentage te verhogen en vrouwelijke DJ's daadwerkelijk kansen te bieden binnen de industrie.

José Woldring, CEO en oprichter van The Media Nanny: "De eerste stap zetten is in naar deze ongelooflijk concurrerende industrie een uitdaging, maar zeker de moeite waard. Making Moves in Music gaat over het creëren van meer toegankelijkheid voor aanstormende vrouwelijke artiesten en hen daarbij te ondersteunen met de kennis, netwerken en ervaringen van andere geweldige mensen in deze branche."

Bumble is opgericht met het idee om vrouwen aan te moedigen de eerste stap te zetten. Deze campagne hoopt niet alleen het bewustzijn te vergroten van de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in de sector, maar ook de wijzerplaat actief en tastbaar te verschuiven. Of je nu een producer, een artiest of een deel van een collectief bent, Bumble wil je muziek horen. 

Louise Troen, VP International Marketing & Communications van Bumble: "Als merk is het onze missie om vrouwenhaat te beëindigen door vrouwen in staat te stellen om hun dromen na te streven. Deze boodschap is cruciaal om genderongelijkheid te veranderen. We zijn zo blij dat ID&T en Astralwerks meedoen om deze unieke kans voor vrouwen in Nederland echt te bieden. We weten dat er zoveel vrouwelijk talent is en we doen er alles aan om dit te vinden en te laten winnen."

ID&T, bekend van grote festivals voor elektronische muziek, zoals Mysteryland, Sensation en Welcome to the Future, biedt de winnaar de kans om te draaien op een van hun festivals. Platenlabel Astralwerks voorziet de winnaar van A&R, creatieve, marketing & digitale ondersteuning van hun label.

Rosanne Janmaat, directeur van ID&T: "Wij zijn al meer dan 25 jaar één van de grootste festivalproducenten in de wereld en juichen dit initiatief toe. We zijn blij om onze krachten te bundelen met partners Bumble, The Media Nanny en Astralwerks en zijn ervan overtuigd dat echt talen de kans zal krijgen om te groeien in plaats van te proberen bepaalde geslachtquota te bereiken."

Toby Andrews, General Manager van Astralwerks: "Astralwerks is super enthousiast over de samenwerking met Bumble, ID&T en The Media Nanny om nieuwe vrouwelijke dj's te vinden. Iedereen van ons team zet zich in om de nieuwe talenten te steunen en hun visie aan de wereld te presenteren." 

Bumble is afgelopen september in Nederland gelanceerd en Making Music Moves wordt hun eerste officiële campagne die zich richt op de Nederlandse markt. Nederland staat bekend als het thuisland voor elektronische muziek en de productie van enkele van 's werelds beste dj's. De campagne zal in eerste instantie gefocust zijn op Europa met een visie op het verschuiven van de genderongelijkheid die te zien is op de belangrijkste podia en festivals van vandaag. 

Vanaf 3 december kunnen vrouwelijke DJ's zich via de Bumble app aanmelden. Meer informatie is te vinden door Bumble Netherlands te volgen op Instagram @bumble_netherlands.

www.bumble.com
www.id-t.com
www.astralwerks.com
www.themediananny.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie