Burst ontwikkelt game voor Stibat
03-01-2017 12:11:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3434 | Tags:

Hoe maak je mensen bewust dat er in allerlei alledaagse apparaten batterijen zitten? Uit onderzoek van Stibat blijkt dat veel consumenten niet weten dat ze door het gebruik van apparaten ook batterijen verbruiken. Een leven zonder batterijen is haast niet meer voor te stellen. 

Om de consument op een actieve manier bewustwording mee te geven, heeft Burst een online game ontwikkeld. De game moet ervoor zorgen dat de consument zich bewust wordt van het gebruik van batterijen in bijvoorbeeld een elektrische tandenborstel, draadloze muis en bluetooth speaker. Het moet mensen aanzetten om na het gebruik van apparaten met batterijen, de lege batterijen in te leveren bij één van de ruim 24.000 inleverpunten van Stibat. Er is beperkt online media ingezet om de game onder de aandacht te brengen. De game zelf moest leuk en aantrekkelijk genoeg zijn om de Nederlandse consumenten aan het spelen te zetten. 

De game is bijna 100.000 keer gespeeld. Gemiddeld spendeerde men vier minuten aan de game en kwam vier keer terug om de game nog een keer te spelen. Het grootste gedeelte van de spelers deed dit via een mobiel apparaat.

Marvin de Reuver, Burst: “De uitdaging was om met een beperkte inzet van media de consument bewust te maken over iets waar men niet alledaags mee bezig is. Door het op een leuke en speelse manier onder de aandacht te brengen, merk je dat de bewustwording, en dus de bereidheid om batterijen in te leveren, toeneemt. Dit is precies wat Stibat wilde bereiken."

Jeanine van Dijk, Stibat: “Een beeld zegt meer dan duizend woorden en hier heeft Burst middels deze game perfect op aangehaakt. Uiteindelijk zal moeten uitwijzen of de game er ook daadwerkelijk voor zorgt dat er meer batterijen worden ingeleverd, maar bewustwording is stap één naar, in dit geval, een beter milieu.”

www.burst-digital.com
www.stibat.nl
www.legebatterijen.nl/game

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie