Campagne #30.000perdag van start
31-10-2017 10:41:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3019 | Tags:

Om de complexe wereld van medische isotopen (die worden gebruikt bij de behandeling van kanker) in beeld te brengen, is het platform 30.000perdag.nl gelanceerd. Doelvan de site en de bijbehorende campagne, is bewustzijn creëren.

NRG, de producent van medische isotopen uit Petten, heeft besloten om het belang van medische isotopen voor de Nederlandse gezondheidszorg op de kaart te zetten. De productie van medische isotopen is de primaire activiteit van de reactor in Petten, die beheerd wordt door NRG.

Om het grote publiek te informeren volgt NRG twee hoofdlijnen in haar communicatieaanpak: een rationele component, met de lancering van een online platform dat uitleg geeft over de wereld van medische isotopen, en een emotionele component bestaande uit 3 video-interviews met mensen die kanker hebben overleefd. Elk staan zij voor één van de 30.000 mensen per dag die baat hebben (gehad) bij medische isotopen. Deze video’s worden in een Facebookcampagne ingezet om bezoekers naar het online platform te verwijzen.

Online platform 30.000perdag.nl

Op 30.000perdag.nl is een online informatiepark gebouwd waar je een virtueel bezoek kunt brengen aan verschillende onderdelen van de productieketen van medische isotopen: van grondstoffen tot de reactor in Petten tot toepassingen in het ziekenhuis. Door het openstellen van deze wereld wil NRG aan (ex)kankerpatiënten en hun omgeving laten zien wat er nodig is om kanker te kunnen behandelen - en support vragen voor het belang van medische isotopen en goede kankerbehandeling in Nederland.

Ex-kankerpatiënten spelen hoofdrol in campagne

In de Facebookcampagne worden 3 video-interviews ingezet met mensen die kanker overleefd hebben. De interviews zijn afgenomen door presentatrice Fien Vermeulen, die zelf lymfeklierkanker heeft overleefd. Vermeulen neemt de ex-patiënten Anouk (26), Alexander (42) en Manon (34) in de auto mee richting de onderzoeksreactor in Petten, waar zij vertellen over hun bijzondere ervaringen in tijden van onzekerheid.

Credits:
Bureau: brandwebbing | Concept: Rembrandt Smids, Dan Verhoeven & Nannie Gieles | Art Direction / Design: Dan Verhoeven & Jesse Schuuring | Productie: Suzan Wessels | Technische realisatie: Martijn van Dijk | Videoproductie: Lukkien | Verantwoordelijk bij klant: Cora Blankendaal & Chris de Koning

www.30000perdag.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie