Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day
06-10-2017 11:04:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3566 | Tags:

Mentos lanceert de campagne #CompliMentos met een kickoff event tijdens World Smile Day op Utrecht Centraal. Mentos wil graag sociale contacten tussen mensen versterken en ze aanzetten tot het delen van complimentjes via mentos.nl/complimentos. De altijd positieve Olympisch atleet én Mentos-fan Churandy Martina is het gezicht van de video campagne en samen met diverse social influencers wordt de consument aangezet tot het delen van complimentjes. Daarnaast heeft Mentos een speciale Snapchat lens ontwikkelt om ook via dit platform complimentjes te delen. De Mentos-campagne maakt onderdeel uit van de internationale merkstrategie ‘Who says no to Mentos?’.

Your Social en MEC Global zijn verantwoordelijk voor de campagne.

Carla Smeets, Brand Manager Mentos Benelux: “Met de #CompliMentos campagne willen we mensen aanzetten om even bij de ander stil te staat en het delen van persoonlijke complimenten, welke de dag net weer even wat leuker maken.”

Naast het event tijdens World Smile Day worden tijdens de campagne vooral digitale media ingezet. Miss Nederland Kim Kötter en acteur Geza Weisz delen ook CompliMentos uit via social media. Via de speciaal ontwikkelde Snapchat lens worden consumenten getriggerd om hun eigen CompliMentos te maken en te versturen naar vrienden en familie. De campagne is ook te zien via Digital OOH op NS-Stations, Instagram, Facebook, Snapchat en Mobile display.

Door de samenwerking met Greetz.nl is het ook mogelijk een CompliMentos met persoonlijke boodschap per kaart te versturen.

Ruben van Eijk, Creative Director bij Your Social: “Het mooie van het concept #Complimentos is dat het bijzonder veel positiviteit in zich heeft. Daar krijgt iedereen energie van en het biedt ons de gelegenheid om het concept ook voor andere Mentos landen door te ontwikkelen. Dat zelfde geldt overigens ook voor ons als bureau. Ondanks de naam doet vermoeden hebben we ons de afgelopen jaren veel meer ontwikkeld als creative digital agency. Vanuit social insights ontwikkelen we creatieve concepten die tot complete campagnes leiden. Of dat nu op de social kanalen is of een event. De Complimentos campagne is daar een mooi voorbeeld van als je het mij vraagt.”

Credits

Klant: Perfetti van Melle Benelux - Mentos | Verantwoordelijk bij klant: Carla Smeets en Robert van Ginneken | Creative agency: Your Social | Verantwoordelijk bij Your Social: Ruben van Eijk, Ivon van den Aker, creative, en Gaby van Willegen en Stijn Statz, account | Mediabureau: MEC Global | Verantwoordelijk bij MEC Global: Hatice van Leeuwen EN Marieke Berends | Website productie: Burst Digital |  partner: Greetz.nl, Amanda Schalkwijk

www:yoursocial.agency    
www.mecglobal.nl
www.mentos.nl/complimentos

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie