Cartoon Network breidt Adventure Time uit in Europa
17-10-2017 12:44:00 | Door: Max Vlugt | hits: 2601 | Tags:

Vandaag deelt Cartoon Network EMEA met trots informatie over de nieuwste ontwikkelingen rondom Adventure Time, waaronder nieuwe en groeiende productlijnen, die de uitbreiding van het merk in de hele regio blijven stimuleren.

Mode is de eerste en belangrijkste afdeling van de Adventure Time-merchandise. Gebaseerd op dit succes en gericht op de Adventure Time-modebewuste tiener en jonge volwassene, heeft Cartoon Network een samenwerking opgezet met het populaire streetwear-merk Hype voor een 15-delige mannencollectie. De Adventure Time x Just Hype-collectie is vanaf de lente/zomer van 2018 verkrijgbaar in Europa en bevat onder andere T-shirts, sweaters, rugzakken, petten en slippers. De lancering wordt ondersteund door creatieve verkoopacties.

Om de kleding-tak verder uit te breiden produceert het Franse merk Undiz - dat humor, gewaagde kleuren en aantrekkelijke prints gebruikt – een reeks nachtkleding voor vrouwen die deze herfst/winter uitkomt. Ondertussen heeft Cartoon Network ook met het Italiaanse merkSicem een samenwerking opgezet voor een reeks kinderkleding die in de lente/zomer van 2018 wordt gelanceerd.

Johanne Broadfield, VP, Cartoon Network Enterprises EMEA: "Adventure Time blijft wereldwijd groeien. Deze nieuwste samenwerkingen in de modewereld voor mannen, vrouwen en kinderen bewijzen de commerciële aantrekkingskracht van Adventure Time en het vermogen om zich te verbinden met fans van alle leeftijden, fans die hun trouw willen tonen door de kleding te dragen."

Het brede EMEA licentieprogramma voor Adventure Time blijft ook uitbreiden en nieuwe partners aantrekken. Eerder dit jaar al werd de opvallende samenwerking van Cartoon Network met een van de populairste gamemerken, Minecraft, aangekondigd. De eerste Minecraft Adventure Time mash-up pack werd in mei gelanceerd, gevolgd door de pocket-editie eind juni, die al snel de populairste mash-up pack op mobiel werd.

Daarbovenop blijft Titan Publishing maar succes boeken met hun steeds groter wordende line-up van Adventure Time-titels in het Verenigd Koninkrijk, waaronder stripcollecties en grafische romans. De laatste titel in de reeks, 'Adventure Time Volume 13', zal vanaf november in de rekken liggen.

Ondertussen in de live-event categorie en voor de jongere fans, wordt Adventure Timebinnenkort tot leven gewekt in de Cartoon Network Live: Heroes Unite show die eind van dit jaar in première gaat. 

Om fans voortdurend bezig te houden, heeft Adventure Time een fantastische toevoer aan bekroonde multi-platform content, met nieuwe afleveringen, een miniserie, apps, online games en op maat gemaakte YouTube video's. In het tweede kwartaal van 2017 bereikte Adventure Time zo'n 77,4 miljoen mensen.

www.cartoonnetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie