Charity Gifts lanceert MBRC the ocean met Plastic Soup Foundation
28-06-2018 09:59:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 6404 | Tags:

In samenwerking met de Plastic Soup Foundation en ambassadeur Dorian van Rijsselberghe, tweevoudig Olympisch kampioen windsurfen, lanceerde Charity Gifts tijdens de finish van de Volvo Ocean Race en de Ocean Summit The Hague het merk MBRC the ocean, MBRC: Embrace.

Het eerste product van MBRC the ocean is een armband met een verhaal: het verhaal over de enorme hoeveelheid plastic in de oceanen die onze aarde en gezondheid bedreigt. Door het dragen van de armband word je actief onderdeel van dat verhaal. Het plastic afval is de grondstof voor de garens in deze band.

Michiel Reinoud, directeur van Charity Gifts: "We make doing good look cool. Met een mooi product, dat je alleen al om het gave design wilt dragen, willen we bewustizijn bij de jongere generatie creëren én een flink bedrag ophalen voor het werk van Plastic Soup Foundation."

MBRC the ocean maakt producten van nautisch touw, gemaakt van 100 procent recycled plastic. Daarvan komt ongeveer de helft uit de oceaan en de andere helft vanuit andere plastic afvalbronnen. Van dit plastic afval worden de garens gemaakt waarvan in een van de oudste touwfabrieken van Nederland de verschillende touwen worden gemaakt die in de producten worden gebruikt.

Verkooppunten

Verkoop gaat online en fysiek. Bij EkoPlaza is er vanaf begin juli een actie in circa 60 winkels.
Tevens zal MRBC the ocean later dit jaar verkocht worden in de Europese winkels van North Sails en in vestigingen van The Student Hotel.

www.mbrctheocean.nl
www.charitygifts.eu 


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie