Cheil ontwerpt met Samsung collectors items voor Tour-fans
13-07-2018 14:57:11 | Door: Marianna Beets | hits: 3916 | Tags:

Samsung maakt haar partnership met Team Sunweb dit jaar tastbaar voor wielerfans met een serie unieke collectors items, van de hand van creatief bureau Cheil Amsterdam.

Tijdens de Tour van 2018 kunnen wielerfans na elke etappe een Samsung Galaxy smartphonehoesje winnen, gemaakt van de fietsband van een Team Sunweb-renner. De wielrenner met het meest heroïsche verhaal van die dag levert de band in, waarvan vervolgens een ‘one of a kind’ hoesje wordt gemaakt. De fan met de meest originele vraag aan de betreffende renner wint het Tour 2018 collectors item.

Om de wielerfans te bereiken wordt er samengewerkt met mediapartner RTL. Wielerfans kunnen in het tv-programma Tour du Jour op RTL 7 een vraag stellen aan de Team Sunweb-renner van de dag, om zo mee te dingen naar een hoesje. Daarnaast maken alle winnaars ook kans op een gloednieuwe Samsung Galaxy S9.

De hoesjes worden handgemaakt en gegraveerd met de naam van de renner en de route. De kroonjuwelen zijn de tijdrit-hoesjes van 9 en 28 juli, maar de hoofdprijs is het Alpe d’Huez hoesje van 19 juli. Alle collectors items komen in een luxe box en met certificaat van echtheid.

De samenwerking tussen Samsung en Team Sunweb, die dit jaar van start is gegaan, laat de grensverleggende houding van beide partijen zien, elk vanuit zijn eigen DNA. Zo gelooft Samsung in de ‘Do What You Can’t’ mentaliteit en heeft Team Sunweb de missie ‘Keep Challenging’. Samen presenteren ze nu het ultieme cadeau voor de wielerfan.

Credits

Klant: Samsung | Verantwoordelijk bij klant: Gerben van Walt Meijer, Roos Bulder, Wilko Koning | Bureau: Cheil Amsterdam | Mediabureau: Starcom | Productie: Greenmotion, Sortiva en De Kaasfabriek Fablab

www.cheil.nl
www.samsung.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie