Coca-Cola introduceert biologische en caloriearme dorstlesser op basis van kruidenthee
11-04-2017 11:55:49 | Door: Max Vlugt | hits: 2784 | Tags:

Een biologisch drankje dat letterlijk ontstaan is uit een keuken-experiment. Dat is HONEST. Een caloriearme en verfrissende dorstlesser gemaakt van kruidenthee, versterkt met natuurlijke fruitsappen en licht gezoet met biologische rietsuiker. HONEST staat voor heerlijke én duurzame drankjes en is daar 100% eerlijk over, of het nu gaat om de ingrediënten, de recyclebare flesjes of de biologische oorsprong. Vanaf nu is HONEST verkrijgbaar in de drie smaken: Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen.

HONEST is in 1998 ontwikkeld in Amerika door de vrienden Seth Goldman en Barry Nalebuff. Het idee voor HONEST ontstond toen Seth na een rondje hardlopen in New York zocht naar een geschikte dorstlesser, dat niet te zoet was maar ook niet te smaakloos. Omdat hij niets geschikts kon vinden, mengde hij fruitsap met water. Toen Seth signaleerde dat anderen dat ook deden, zag hij een gat in de markt. Hij deelde dit inzicht met Barry, die toen net terug was uit India waar hij de thee-industrie had bestudeerd. Barry had daar ontdekt dat veel producenten van gebottelde thee met gedroogd poeder werken in plaats van met kwalitatieve, verse thee. Samen besloten zij aan de slag om een nieuw drankje op basis van hoogwaardige biologische ingrediënten te ontwikkelen.

Seth startte met experimenteren in zijn eigen keuken tot hij het perfecte recept had gevonden. Hij bottelde een paar flessen en bracht deze naar Fresh Fields (een grote natuursupermarkt, tegenwoordig Whole Foods Market) om te laten proeven. Toen de supermarkt meteen 15.000 flessen bestelde, was HONEST geboren. Het merk ontwikkelde zich tot het grootste biologische, gebottelde theemerk van Amerika en is vandaag de dag in meer dan 100.000 Amerikaanse winkels verkrijgbaar. Na een Europees debuut in Engeland vorig jaar, is het nu tijd om Nederland van HONEST te laten proeven.

Het merk HONEST wordt in Nederland op de markt gebracht door Coca-Cola Nederland.

Therese Noorlander, communicatiedirecteur bij Coca-Cola Nederland: "We investeren graag in merken waar we in geloven en zien in Nederland een grote toekomst voor biologische, verfrissende, caloriearme drankjes. HONEST past daar bij. Het is een lekker drankje met een eerlijk verhaal. Het is een eer om samen met onder meer Seth Goldman, als een van de ‘founding fathers’ van HONEST, zijn droom waar te kunnen maken. Namelijk meer mensen kennis laten maken met de smaakvolle, biologische drankjes van HONEST."

www.drinkhonest.nl 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie