Creative Press Challenge: 126 creatieven zetten hun talent in voor Plastic Soup Foundation
12-10-2016 16:23:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3668 | Tags:

De Persgroep heeft gisteravond de vierde editie van de Creative Press Challenge gelanceerd. Maar liefst 126 creatieven gaan dit jaar aan de slag voor Plastic Soup Foundation. De deelnemers kwamen gisteren bij Club ADCN bijeen om hun briefing te ervaren. Door middel van een interactieve installatie werden zij letterlijk geconfronteerd met de plastic soep. Met deze inzichten gaan de deelnemers hun beste printadvertentie van het jaar maken voor Plastic Soup Foundation.

Aan de vierde editie van de Creative Press Challenge, een invitation only competitie, doen dit jaar 126 jonge creatieven mee van 40 verschillende reclamebureaus, waaronder Alfred International, Dawn, INDIE Amsterdam, J. Walter Thompson, Kokoro, Selmore en We Are Pi. De Creative Press Challenge daagt reclamemakers om terug te gaan naar de kern van een goed doel en hiervoor hun beste print van het jaar te maken. Het werk wordt ingezonden als markerschets, zodat de puurheid van het idee beoordeeld kan worden. 

Plastic Reflectic
Voor het Briefingsevent ontwikkelden Better Future Factory en Front404 ‘Plastic Reflectic’, een interactieve installatie die de plastic soep tot leven brengt. De Plastic Reflectic confronteert ons met een plastic versie van onszelf, met de gedachte dat we langzaam één worden met plastic. Plastic dringt namelijk elke dag ongemerkt ons lichaam binnen. De Plastic Reflectic brengt de plastic soep, die normaal ver weg in de oceaan ligt, direct tot aan onze voeten.

Grand jury
De jury bestaat uit Mervyn ten Dam (ACHTUNG!), Edwoudt Boonstra, Dave Canning (180 Amsterdam), Philippe Remarque (de Volkskrant) en Maria Westerbos (directeur Plastic Soup Foundation).

Maria Westerbos, directeur Plastic Soup Foundation: “De Creative Press Challenge en de innovatieve manier van briefen sluit perfect aan bij hetgeen wij willen uitstralen richting onze doelgroep. We willen op een positieve manier awareness vragen voor de effecten van plastic vervuiling en de Creative Press Challenge helpt ons daarbij.”

Top 3 en de winnaar
Tijdens de Nomination Night op 8 november wordt de top 3 bekendgemaakt. Deze teams krijgen de kans om hun schets te produceren. Uit deze drie geproduceerde advertenties kiest de jury de uiteindelijke winnaar. De twee jureringrondes vinden plaats in november en op 1 december wordt de winnaar bekendgemaakt. De winnende advertentie wordt, samen met een exclusief interview met het bureau, gepubliceerd in de Volkskrant en ingezonden naar Cannes Lions 2017.

www.creativepresschallenge.nl

Lees meer nieuws over De Persgroep

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie