DDB & Tribal Amsterdam geeft Wolford nieuw gezicht in de Spring Summer ’19 campagne
29-11-2018 12:24:00 | Door: Marianna Beets | hits: 4416 | Tags:

Om relevant te blijven in de steeds veranderende modewereld heeft Wolford, het toonaangevende lingerie- en beenmodemerk uit Oostenrijk, DDB & Tribal Amsterdam gevraagd te helpen bij een nieuwe strategische koers en een hedendaags gezicht.

Het resultaat is een wereldwijde campagne voor Spring Summer 2019 met de titel True Character. Een multimediale campagne, geschoten door de iconische fotograaf Ellen von Unwerth onder de creatieve directie van Joris Kuijpers.

DDB & Tribal Amsterdam bouwt in de campagne verder op de rijke historie van Wolford als luxury brand, maar verandert duidelijk de toon en vorm van de laatste jaren. De campagne moet wereldwijd jongere doelgroepen aanspreken zonder de huidige doelgroepen te verliezen.

Gwenda van Vliet, Global Brand & Marketing Director bij Wolford: “We wilden trouw blijven aan de kwaliteitsproducten waar we zo trots op zijn. Maar we merkten dat we ook gezien werden als een koel, formeel en emotioneel afstandelijk merk, gericht op de oudere consument. Om te groeien, moesten we veranderen. Want de wereld is veranderd. Merken moeten meer dan ooit relevant zijn voor een jongere consument die op zoek is naar merken die echt iets te vertellen hebben. Gelukkig heeft Wolford veel te vertellen.”

Het idee achter de campagne is heel simpel en bovendien een waarheid.

Joris Kuijpers, Executive Creative Director bij DDB & Tribal Amsterdam: “Wolford heeft fantastische (shaping) producten van topkwaliteit die elke vrouw er goed uit laten zien. Ongeacht hun stemming. Tegenwoordig lijkt het (vooral door social media) alsof iedereen alleen maar blij en relaxed moet zijn. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Soms zijn we ook gewoon niet op ons best. En in deze campagne spelen we met de schoonheid van deze imperfectie. Met Wolford kun je er fantastisch uitzien, zelfs als je teleurgesteld, wanhopig, boos of jaloers bent. Om dit allemaal niet te zwaar te maken, hebben we het een beetje ‘over the top’ en theatraal uitgevoerd.”

In de afgelopen 60 jaar is Wolford bekend geworden om zijn iconische fotografie, onder andere gemaakt door de legendarische fotograaf Helmut Newton. Om de True Character-campagne tot leven te brengen heeft DDB & Tribal Amsterdam samengewerkt met topfotograaf Ellen von Unwerth, bekend om haar portretten van sterke, sexy, zelfverzekerde en onafhankelijke vrouwen.

Joris Kuijpers: “In deze campagne hadden we uitgesproken emoties en karakters nodig. En ik vind dat Ellen dat beter vast kan leggen dan wie dan ook. In veel (high end) modefotografie van vandaag wordt juist alle emotie uit het model geperst. Ik vind dat zonde en bovendien enorm hetzelfde allemaal. Het is overigens een feest om met Ellen te werken. Ze is niet alleen een van de allerbeste fotografen ter wereld, maar vooral ook een superleuk mens. Ze heeft jaloersmakend veel energie en ervaring, een geweldig oog, ze is slim en heeft een aanstekelijk gevoel voor humor. Verder wil ze dat elke foto een klein verhaaltje vertelt. Waardoor zij, Joris Kang’eri en ik al snel op een lijn zaten en er dus ruimte overbleef om te spelen en te improviseren. In totaal hebben we daarom wel 60 foto’s, 40 video’s en een aantal GIF’s en boomerangs kunnen schieten.”

Met een mediamix van outdoor, print, online, social, instore en influencers, gaat de True Character-campagne van start in steden zoals Londen, Parijs, Milaan, Amsterdam en Berlijn, maar ook in New York, LA en Shanghai. 

De hashtag #truecharacter wordt in de hele campagne en in de collectie gebruikt als call-to-action met hashtags over gevoelens zoals boos, knorrig, klungelig, verveeld en charmant, gericht op specifieke tijden en weekdagen. Wie klikt op een product, gaat direct naar een online retailer of de Wolford-homepage. 

Credits 

Klant: Wolford | Verantwoordelijk bij klant: Gwenda van Vliet en Claudia Kolb | Bureau: DB & Tribal Amsterdam, Joris Kuijpers, Joris Kang’eri, Linda de Graaff en Renate Ebbenhorst  | Fotograaf: Ellen von Unwerth | DOP: Alexander Seiler | Mediabureau: PHD

www.wolford.com   
www.ddbgroup.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie