[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Audiences & Data
17-05-2021 09:03:49 | Door: Pie Kamau | hits: 2050 | Tags:

DPG Media is per direct op zoek naar een:

Product Manager Audiences & Data

Ben jij de ervaren Product manager die precies weet wat er speelt op het gebied van datagebruik tussen publishers en adverteerders? Dan zijn we naar jou op zoek om het team product en innovatie te komen versterken. De digitale ambities van DPG Media zijn hoog. Als (digitale) uitgever van bekende nieuwsplatformen, consumenten websites en apps en diverse online services, ontwikkelen we voor onze B2B klanten effectieve advertentie producten en marketingoplossingen. We streven ernaar voorop te lopen en de juiste producten te ontwikkelen die de markt in z’n geheel vooruit helpen. Het naar de markt brengen van audiences en data oplossingen is een essentiële pijler van onze totale digitale strategie. 

Wat ga je doen

Als Product Manager Audiences & Data ben je verantwoordelijk voor onze audience & data-advertentie producten. Je ontwikkelt en verbetert de functionaliteiten en mogelijkheden van deze producten en zorgt voor een perfecte uitrol naar de markt. Jij weet precies op welke wijze onze data optimaal kan bijdragen aan de doelstellingen van onze adverteerders. Je kent de waarde en mogelijkheden van zowel verklaarde-, geobserveerde en gemodelleerde data van onze verschillende platformen en weet deze optimaal beschikbaar te maken voor de verschillende klantgroepen. Of dat nu om gestandaardiseerde doelgroepen obv profile data, insights dashboard voor de klant of middels een privacy-safe data-onboarding oplossing gaat.

Het is daarbij noodzakelijk goed te kunnen schakelen en levelen met zowel data-scientisten, product owners als sales collega’s. In deze product management rol opereer je op het snijvlak van  de business, marketing, analyse en technologie. Als Product manager:

  • zet je een visie voor het product neer en draag je deze uit binnen de organisatie en weet je de data producten goed te verpakken en naar de adverteerdersmarkt uit te rollen
  • beheert en onderhoud je aan de hand hiervan de product backlog en roadmap. En zorgt voor een juiste balans tussen korte- en lange-termijn investeringen;
  • en kom je samen met accountmanagers en digitaal specialisten om hen te inspireren en te sparren over de recent ontwikkelde producten en mogelijkheden.

 

Wie zijn wij

Het Product & Innovatie team, onderdeel van de centrale afdeling Digital Sales Development, bestaat uit negen online professionals. Vanuit ons kantoor in Hoofddorp kom je terecht in een energieke omgeving die volop in ontwikkeling is. Je krijgt de kans om te werken voor de grootste mediaspeler van Nederland met een grootse digitale strategie. Daarnaast is er bij DPG Media veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei.

Wij bieden jou

  • Een contract voor 36 uur per week.
  • Een salaris afhankelijk van kennis en werkervaring.
  • 8% vakantiegeld en 4% persoonlijk budget, wat naar eigen inzicht kan worden besteed.
  • Prima pensioenregeling.
  • Volop opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.

 

Functie eisen

  • WO werk- en denkniveau.
  • Minstens 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol in digital advertising.
  • Goed op de hoogte van de digitale advertising markt en ontwikkelingen op het gebied van data producten.
  • Bekend met het medialandschap, zowel de uitgever- als de mediabureau en adverteerders kant.
  • Je bent analytisch sterk, nieuwsgierig en onderzoekt altijd verder. Vervolgens weet je je goed onderbouwde inzichten over te brengen en anderen in mee te krijgen.
  • Je bent in staat interne processen goed te overzien en bent goed in stakeholder management.

 

Als hét grootste mediabedrijf van Nederland staat we open voor alle talent in de maatschappij. Wij roepen kandidaten met een diverse achtergrond in de breedste zin van het woord dan ook op om te solliciteren op deze functie. Juist door de verschillen tussen collega’s ontstaan verrassende inzichten en innovatieve oplossingen. En dat past dan weer heel erg goed bij ons als organisatie. We zijn benieuwd wie jij bent en welke kwaliteiten en ervaring jij meebrengt.

Nog meer redenen om bij DPG Media te willen werken

Bij DPG Media werken we voor meer dan 90 sterke nieuwsmerken, magazines, televisieprogramma’s, radiostations en online services zoals Qmusic, NU.nl, Tweakers, Libelle, VTM en meer. We bereiken maandelijks ruim 90% van de Nederlanders en 8 op de 10 Vlamingen.

We bieden je een professionele werkomgeving waarin we vrijheid enorm belangrijk vinden. We geven je alle ruimte om aan je toekomst te werken door het aanbieden van workshops en trainingen. Voel je vrij om bij ons ondernemer, leerling en teamspeler te zijn, en vooral om jezelf te zijn. Bij DPG Media is iedereen welkom. Dus solliciteer, wat je achtergrond ook is. Er staan ruim 5.500 slimme collega’s te popelen om je op te nemen in een team, of dat nou een projectteam, een pubquizteam of een sportteam is.

Word jij onze nieuwe collega?

Solliciteer dan snel! Heb jij eerst nog vragen? Vragen via roxanne.rinkes@dpgmedia.nl of 06-21370122. Een WhatsApp bericht mag ook.  Solliciteer hier.

www.dpgmediagroup.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie