De Telegraaf introduceert Apple TV app
22-06-2016 16:48:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3813 | Tags:

De Telegraaf introduceert een nieuwe Apple TV app die toegang biedt tot (een deel) van de online videocontent van de verschillende merken van de Telegraaf Media Groep (TMG). Ook worden via de app ongeveer veertig Telesport Today The road to Rio-afleveringen vertoond in aanloop naar de Olympische Spelen. Het is een eerste stap die past bij de eerder door TMG aangekondigde plannen om een volwaardig online televisieaanbod te introduceren op het gebied van nieuws en sport. 

De Telegraaf Apple TV app is te downloaden in de App store en bevat content van onder andere De Telegraaf, Telesport, Vrouw, Privé, Autovisie en DFT. De app wordt voortdurend geüpdate met het laatste nieuws en de video’s zijn ook op een zelfgekozen moment terug te kijken. Om de app voor iedereen toegankelijk te maken, is er een speciale Apple TV-aanbieding: De Telegraaf abonnees krijgen via de site van De Telegraaf een korting van 30 euro bij aanschaf van een Apple TV.

De ervaringen die nu worden opgedaan, dienen als basis om het toekomstige platform voor het online televisieaanbod straks optimaal in te kunnen richten. Dat moet uiteindelijk de door TMG gewenste versnelling in de beweging ‘van woord naar beeld’ realiseren. Met behulp van een volwaardig online televisiekanaal gaat TMG content van de verschillende merken toegankelijk maken voor de consument - waar, wanneer en hoe de consument dat maar wil. De Telegraaf en Dumpert bieden al langer in toenemende mate online videocontent aan wat nu al zo’n 190 miljoen videoviews per maand oplevert op desk- en laptop, tablet en smartphone. De lancering van deze De Telegraaf Apple TV app is een eerste stap op weg richting het eerder aangekondigde volwaardige online televisieaanbod. De volledige programmering en de verwachte datum van livegang worden begin oktober tijdens het TMG 24/7-event bekend gemaakt.

TMG is een van de grootste mediabedrijven van Nederland, met sterke merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, VROUW; regionale dagbladen zoals Haarlems Dagblad en Noordhollands Dagblad; en de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM. De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen.

www.tmg.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie