De Wolven ondersteunt #WAKEcUPCALL met pr
15-05-2018 13:37:50 | Door: Katja Brokke | hits: 1535 | Tags:

Samen met koffieliefhebbend Nederland roept ngo Fairfood koffiemerken op om wakker te worden. Twintig miljoen kleinschalige koffieboeren in Afrika, Latijns-Amerika en Azië̈ verbouwen zeventig procent van onze koffie. Zij leven onder de armoedegrens van minder dan 1,90 dollar per dag. De Wolven spoort koffieliefhebbers aan om hun steun online te delen via wakecupcall.nl of met #WAKEcUPCALL. Het pr- en communicatiebureau zet in op media-aandacht en influencers die de golfbeweging een extra boost moeten geven.

Fairfood zet in op verschillende media-kanalen en influencers om de steun van koffieliefhebbend Nederland voor armoedevrije koffie zichtbaar te maken. Zo verschijnt er een filmpje waarin koffiedrinkers met een candid camera gefilmd worden terwijl ze worden wakker geschud, en zijn er van tevoren specialty koffiemerken en bewuste barista’s gemobiliseerd. Zij geven hun achterban een #WAKEcUPCALL via hun eigen socialmediakanalen en in hun koffiezaak met promotiemateriaal.

Naast de campagne is Fairfood betrokken bij een grootschalig koffie-op-de-blockchainproject. Samen met ID Coffees brengt de ngo blockchainkoffie van Colombia naar Nederland. De partijen maken de reis van koffie volledig inzichtelijk door elke stap te loggen met de blockchaintechnologie. Op deze manier is voor de consument onder meer zichtbaar hoeveel de boeren achter die koffie verdiend hebben. Vorig jaar deed Fairfood hetzelfde met kokosnoten uit Indonesië, waarmee ze de eerste partij in Nederland waren die blockchained eten verkocht.

www.dewolven.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie