DigitalAudience heeft Wouter Blok aangesteld als adviseur
10-07-2018 09:24:14 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 2126 | Tags:

Data-onboarder DigitalAudience heeft Wouter Blok, met ervaring bij onder andere Google en Coolblue, aangesteld als onboarding evangelist en adviseur.  

DigitalAudience verbindt offline CRM-databases met online advertentiecampagnes. Op deze manier kunnen adverteerders, volledig conform GDPR, hun klanten met gepast aanbod online bereiken. Ook kan er op basis van geanonimiseerde data van uitgevers betere doelgroepen bereikt worden. DigitalAudience heeft in 2016 seed kapitaal opgehaald bij Axivate en is exclusief partner van DoubleClick voor onboarding in Nederland en de Nordics.

Blok is als Marketing Intrepreneur werkzaam als interim-CMO, start-upadviseur, lid van raad van advies en spreker. Afgelopen jaren was hij VP digital bij de Amerikaanse Telco Sprint, mede dankzij CRM-onboarding en het in-huis brengen van programmatic en search verdubbelde de online resultaten. Daarvoor werkte hij als CMO bij Coolblue en was hij bij Google verantwoordelijk voor het global account Booking.com. Eerder was hij betrokken bij de groei en verkoop van start-ups Easytobook en Clearsense.

Blok, Marketing Intrepreneur: "Ik vind dat elke online marketeer de kracht van de CRM-database moet kunnen inzetten. Bij Sprint heb ik ontdekt dat als je je klanten herkent binnen Google, Facebook of waar je ook online media inkoopt, je met minder budget betere resultaten kunt boeken dan de concurrenten. Zelfs de verkopen in de 5000 winkels konden we terugkoppelen aan online browsegedrag. Opgericht door een sterk team met een heldere visie, gesteund door ondernemers-investeerders Axivate, is DigitalAudience perfect voorgesorteerd om in Europa een leidende rol te spelen in CRM-onboarding."

Ruben Niet, founder en CEO van DigitalAudience: "Het is binnen jonge ondernemingen als die van ons enorm belangrijk om support te krijgen van iemand die onze missie onderschrijft en deze verder versterkt. Ik geloof dat Wouter zo’n mentor is, hij kan als een van de weinigen in Nederland uit ervaring over onboarding spreken. Zijn marketingervaring en kennis van de adverteerdersmarkt komen enorm van pas bij het opschalen van onze innovatieve producten door Europa heen."

www.digitalaudience.io


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie