DigitasLBi ontwikkelt 360-gradenfilm voor FashionWeek Amsterdam en Samsung
02-02-2017 15:43:32 | Door: Katja Brokke | hits: 4899 | Tags:

FashionWeek Amsterdam en Samsung vroegen DigitasLBi om op de invite-only openingsavond van FashionWeek Amsterdam de drie besloten modeshows te filmen, in 360 graden. Een primeur in Nederland.

Iedereen kon de modeshows van de Amsterdam FashionWeek vanaf de felbegeerde eerste rang bekijken. Eerst via een door Samsung gecreëerde VR-bioscoop op de FashionWeek zelf en later via de Samsung VR-app, Facebook en YouTube overal ter wereld. 

360 teaser gebaseerd op modeshow The Painting

Tijdens de opening was deze Samsung VR-lounge al in gebruik. Hier konden genodigden een 360 teaser beleven, gebaseerd en geïnspireerd op de laatste show van de avond: The Painting. De 360 teaser is een experience die als opmaat fungeert voor de show The painting. 

Nathan Coppens, Account Director Innovation bij DigitasLBi Amsterdam: "Dit project is slechts het begin. 360 en VR zijn de toekomst en de modewereld is allesbehalve conservatief. Volgens ons een perfecte match. Met de techniek die in korte tijd flinke sprongen maakt wat betreft kwaliteit en betaalbaarheid, zien wij de verschuiving van virtual reality naar breed geaccepteerd gemeengoed."

Virtual reality voor modeshows

Door gebruik te maken van virtual reality tijdens fashionshows, bied je als ontwerper de mogelijkheid jouw mode ook aan de afwezigen te presenteren. Je zorgt er dan voor dat ondanks dat de kijker niet fysiek aanwezig is, je toch jouw verhaal in een gecontroleerde omgeving kunt presenteren. Sterker nog, met de kwaliteit van content en spatial audio is het mogelijk een zeer reële First Row beleving te bieden. Hiermee kun je dan optimaal de gewenste emotionele impact waarborgen, iets waar tijdens een modeshow zoveel aandacht aan besteed wordt. Bovendien heb je qua marketing en commercie alle voordelen van het social (buzz)effect, het (virtueel) delen van interesses en in de nabije toekomst het bestellen van artikelen, waardoor een virtual reality experience een nieuwe toevoeging kan zijn binnen de modewereld.

Making of

www.digitaslbi.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie