Dutch Media Week trekt 300 procent meer professionals dan vorig jaar
14-09-2017 07:06:23 | Door: Arjen Westra | hits: 3475 | Tags:

De tweede editie van Dutch Media Week heeft de afgelopen acht dagen volle zalen getrokken met de activiteiten voor professionals. Zo’n 2500 mensen bezochten de verschillende bijeenkomsten. Vorig jaar waren er 650 belangstellenden. 

De evenementen voor het grote publiek tijdens Dutch Media Week - Dudok in Concert, de Open Studio Dagen, de Mobile Movie Days en het Dutch Drone Festival - trokken ruim 37.000 bezoekers.

Media en cultuur-wethouder Wimar Jaeger van gastgemeente Hilversum: “Het was ongelooflijk wat de media en facilitaire bedrijven hebben laten zien. De Open Studio Dagen waren tijdens dit jubileumjaar attractiever dan ooit. Jong en oud, lokaal en nationaal, iedereen beleeft media op zijn eigen manier. Het plezier straalde ervan af. Ook bij de congressen en seminars voor vakmensen en makers.’’

Organisator Herman Dummer: “We hadden een zeer uitgebreid programma, waarbij alle facetten van media werden belicht. Uiteraard was er ook aandacht voor de nieuwe media-technologieën. Iets dat we ook blijvend hebben doorgevoerd bij de Open Studio Dagen, met onder meer VR experiences.’’

Dit jaar ging Dutch Media Week voor de professionals van start met een seminar over Online Video Innovaties en de opening van de Mobile Movie Days. Later in de week volgden onder meer het Dutch Drone Film Festival, masterclasses van de Mobile Movie Days, een bijeenkomst over Big Data, het symposium DAB+, een Retail & Media Event en het NLPO Congres Lokale Omroep.

Dummer: “Dutch Media Week is bedoeld om de media in de picture te zetten en allerlei mensen elkaar te laten ontmoeten, zoals creatieven, makers, technici, beleidsmakers, journalisten en innovators. Daarnaast wilden we het grote publiek een kijkje laten nemen in de mediakeuken. Gezien de positieve reacties is dat uitstekend gelukt.’’

www.dutchmediaweek.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie