E-Spirit verrijkt digital experience platform FirstSpirit
01-05-2018 15:52:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2589 | Tags:

Technologieleverancier e-Spirit heeft een groot aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan FirstSpirit, het door e-Spirit ontwikkelde digital experience platform. Marketeers kunnen met behulp van FirstSpirit content distribueren naar vrijwel ieder type device of platform en optimale, gepersonaliseerde digitale klantervaringen mogelijk maken. De technologie wordt momenteel door meer 10.000 websites over de hele wereld gebruikt, waaronder BASF, s. Oliver, Hugo Boss, Commerzbank en L’Oreal.

Matthias Meijer, VP Sales Benelux bij e-Spirit: “Vier op de vijf bedrijven hebben momenteel grote moeite om digitale ervaringen te bieden die aan de klantverwachtingen voldoen. De vraag naar digital experience platforms als FirstSpirit is hierdoor bijzonder urgent. Innovatie is de hoeksteen van het e-Spirit DNA en de vernieuwingen die we door hebben gevoerd zijn daar een bewijs van. Wij willen marketeers alle tools geven die ze nodig hebben om hun bedrijf te laten beschikken over een digital experience edge.”

De nieuwe functionaliteiten omvatten de volgende zaken:

  • Verbeterde omnichannel marketingtools: e-Spirit heeft de mogelijkheden van de omnichannel marketing component, FirstSpirit Anywhere, uitgebreid met nieuwe hulpmiddelen. Marketeers kunnen met behulp van een intuïtieve FragmentCreator UI content creëren voor ieder mogelijk platform of device en deze met behulp van de omnichannelmanager reviewen en optimaliseren voorafgaand aan publicatie. De content kan vervolgens in milliseconden as-a-service geleverd worden naar ieder mogelijk distributiekanaal, of het nu gaat om een smartphone-app, de eigen website, een webshop, een smart device, een voice activated device, een digitaal reclamebord of een van de vele sociale netwerken. Op geavanceerde machine-learning gebaseerde predictive targeting stelt de marketeers tot slot in staat om analyses te doen, content waar nodig aan te passen en betere resultaten te boeken door ervaringen te personaliseren.

  • E-commerce functionaliteiten: e-Spirit heeft shoppable videos toegevoegd aan zijn bestaande suite voor winkeliers. Shoppable video’s geven winkeliers de mogelijkheid om in te spelen op de groeiende vraag naar videocontent en deze interactief te maken en te verrijken met clickable links.

  • Contentcreatie met behulp van kunstmatige intelligentie: e-Spirit introduceert verder Natural Language Generation. Deze functionaliteit zorgt ervoor dat er automatisch tekstuele informatie kan worden gegenereerd die nauwelijks nog door mensen verbeterd hoeft te worden. Denk aan teksten als e-commerce productbeschrijvingen, promotieteksten, relevante beschrijvingen voor SEO, vacatureteksten, et cetera. Deze innovatie is het resultaat van de strategische partnership die e-Spirit heeft met Retresco GmbH, een bedrijf op het gebied van AI-gedreven contentautomatisering.

Alexander Siebert, oprichter en CEO van Retresco: “Klanten zijn op zoek naar oplossingen waarmee ze kosteneffectief content kunnen aanpassen, personaliseren en distribueren voor de grote hoeveelheid digitale kanalen die tegenwoordig beschikbaar zijn. Kunstmatige intelligentie stelt in staat om dit te doen. De strategische samenwerking tussen de bedrijven helpt e-Spirit klanten om hun prodcutiviteit en time-to-market te verbeteren.”

www.e-spirit.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie