EDIA en Trifork kondigen strategisch partnerschap aan
06-08-2019 10:13:32 | Door: Saskia van Weert | hits: 5432 | Tags:

EdTech bedrijf EDIA, gespecialiseerd in Artificial Intelligence-oplossingen voor educatieve uitgevers, en Trifork, leverancier van oplossingen voor Software Development en Machine Learning, zijn een strategisch partnerschap aangegaan.

EDIA startte al in 2018 met de transitie van project gebaseerde serviceprovider naar een op producten gebaseerde SaaS-organisatie. Om deze overgang te versnellen en de focus nog meer op producten te kunnen richten, zal Trifork de educatieve en eHealth-softwarediensten van EDIA overnemen en blijven ontwikkelen, met behoud van de technologie. De huidige klantenportfolio van EDIA zal operationeel overgaan van EDIA naar Trifork Operations, waarbij de kennis overgedragen wordt. Ook medewerkers van EDIA verhuizen mee naar Trifork. 

Trifork Operations is opgericht om te voldoen aan de vraag van klanten voor kwalitatieve custom operations en functioneert als een separate business unit binnen de muren van Trifork in Amsterdam. De unit levert gespecialiseerd maatwerk voor 24/7 business operations, hosting en applicatiemanagement. Ook het ontwikkelen en updaten van software op basis van vereisten en optimalisatiemogelijkheden behoort tot de dienstverlening van Trifork Operations.

Door van EDIA de maatwerkprojectontwikkeling en operationele activiteiten over te nemen, kan Trifork haar groeiplannen verder ten uitvoer brengen. Tegelijkertijd biedt het EDIA de mogelijkheid om zich te verder concentreren op onderzoek en ontwikkeling van hun AI-capaciteiten die al sinds 2006 binnen EDIA worden ontwikkeld. De SaaS-oplossingen van EDIA zijn gericht op educatieve uitgevers en concentreren zich op de creatie en levering van gepersonaliseerde content en individuele leerervaringen.

EDIA biedt momenteel geautomatiseerde meta-tagging-services aan waarmee content georganiseerd, gemakkelijk doorzocht en flexibel gebruikt kan worden voor verschillende doeleinden. Deze services worden geleverd in de vorm van API's of CMS -integraties.

Jaeques Koeman, CEO van EDIA: “Onze visie is om gebruik te maken van het volledige potentieel van Artificial Intelligence. Hiermee willen we de traditionele manier waarop de onderwijssector publiceert verstoren. Door samen te werken met Trifork kunnen we niet alleen de productontwikkeling binnen de educatieve uitgeefmarkt versnellen, maar ook de impact op het onderwijslandschap vergroten.”

Frank Groot, CEO van Trifork: “Met deze samenwerking zien we mooie kansen voor beide partijen: EDIA kan zich richten op de productontwikkeling, terwijl wij ons kunnen richten op de klanten en hun specifieke behoeften. Het uitbreiden van onze klantenkring is in lijn met de groeiambitie van Trifork en onze businessunit Trifork Operations. We kunnen hiermee beter voldoen aan de vraag van onze klanten om ondersteuning te bieden gedurende de hele levensduur van de software.”

Andries Baatje, Business Unit Manager Trifork Operations: “Deze klanten zijn een mooie aanvulling op ons klantenportfolio, dat al verschillende educatieve uitgevers en eHealth-organisaties bevat. Door onze klanten met maatwerk te bedienen, blijven we toonaangevend op het gebied van DevOps. Onze klanten beseffen de waarde van het ontwikkelen en hosten van applicaties. Ze willen een langetermijnrelatie met ons als hun technologiepartner. Uiteraard zijn we er om topkwaliteit en state-of-the-art services te bieden.”

www.trifork.com
www.edia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie