Emesa wordt Talpa eCommerce, Joost Brakel en Linda Jansen in directie
10-12-2019 10:51:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 5483 | Tags:

Emesa zoekt twee jaar na de overname door Talpa Network verdere integratie met het mediatechbedrijf. Het Amsterdamse eCommerce bedrijf telt 250 medewerkers en omstreeks 7 miljoen transacties per jaar.

In het eerste kwartaal van 2020 zal de naam Emesa uitfaseren en zal het bedrijf verdergaan als Talpa eCommerce. Met zijn merken VakantieVeilingen, ActievandeDag en SlajeSlag richt deze tak van Talpa Network zich op impuls- en actiegedreven e-commerce. Voor hun consumenten zullen de e-commercemerken van Talpa Network zichtbaarder worden via het mediabereik van Talpa Network met een nog verrassender aanbod.

Voor haar meer dan 1000 partners, waaronder pretparken, hotelketens en aanbieders van fysieke producten, zal Talpa eCommerce haar diensten als sales- en marketingpartner vergroten door een sterkere koppeling met het mediabereik van Talpa Network te leggen.

Er zullen per 1 januari 2020 ook nieuwe managementleden aantreden. Joost Brakel, nu in dienst als directeur digital bij Talpa Network en Linda Jansen, nu Client Service Director bij Talpa Media Solutions, zullen als respectievelijk Managing Director en commercieel directeur overstappen naar Talpa eCommerce om daar de directie te versterken.

Samen met de huidige financieel directeur van Emesa, Caroline Ammerlaan, zullen zij het nieuwe management van Talpa eCommerce verder vormgeven. De huidige algemeen directeur, Carel van Boetzelaer, heeft succesvol de eerste stappen gezet om Emesa aan Talpa Network te koppelen. Hij heeft eerder dit jaar aangegeven na zes jaar dienstverband begin 2020 een nieuwe uitdaging aan te willen gaan.

Peter de Mönnink: “Talpa eCommerce is een essentieel onderdeel van onze integrale marktbenadering. We zijn trots om zo’n mooi bedrijf in ons portfolio te hebben. Met het aantreden van Joost en Linda kunnen we de volgende stappen zetten in de samenwerking tussen de verschillende onderdelen van Talpa Network. Consumenten krijgen een beter en gevarieerder aanbod en onze B2B partners worden volledig geserviced op het gebied van sales en marketing.”

www.emesa.nl
www.talpanetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie