Endometriose Stichting wint eerste prijs NRC Charity Awards
03-09-2018 18:19:15 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 2850 | Tags:

Endometriose Stichting heeft in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting zet zich in voor vrouwen en jonge meiden met menstruatieklachten mogelijk veroorzaakt door endometriose.

Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van NRC en voorzitter vakjury NRC Charity Awards: "Deze advertentie heeft enorme stopping power. De advertentie trek de aandacht, maar schreeuwt niet."

De jury kende de tweede plaats toe aan drie stichtingen: Stichting Lezen & Schrijven, Plastic Soup Foundation en Voedselbanken Nederland. Vier het Leven en Pax Kinderhulp ontvingen een prijs in de categorie online voor hun banner. Diabetes Fonds is de winnaar van de publieksprijs. 

Voor de NRC Charity Awards werkt NRC samen met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor bachelor- en masteropleidingen in media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Ruim 290 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC tweeëntwintig goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.

Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pim Gerrits; creatief directeur van Lemz, Krista Rozema; art director van KesselsKramer en Susanne van Nierop; hoofdredacteur Adformatie, heeft de tweeëntwintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap.

Vandermeersch: "De vier winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht."

De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel met voor het publiek de meest indrukwekkende advertentie. In totaal zijn er 19.758 stemmen uitgebracht. 

Over de NRC Charity Awards

De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om charitatief Nederland te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen in de categorie bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van 50.300,- euro bruto mediawaarde, exclusief 21 procent btw. De nummer één ontvang tevens een online campagne. De vakjuryprijs in categorie online bestaat uit een online campagne ter waarde van 15.000,- euro.

Credits

Diabetes Fonds: creatie Dyon Kaleuwee & Ersem Ercil | Endometriose Stichting: creatie Donja van der Stelt & Roxanne Enkelaar | Pax Kinderhulp: creatie Marlou van Oss & Faye van de Vorst | Plastic Soup Foundation: creatie Sinead Maduro & Nicole Spakman | Stichting Lezen & Schrijven: creatie Jarné van Zetten & Iris Habben Jansen | Vier het Leven: creatie Lode Dijkers & Arman Göngür | Voedselbanken Nederland: creatie Scott Lennaerts, Sebastian Gudmand-Høyer & Jamal Ata

www.nrc.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie