Energize maakt online Mario Kart-campagne voor PLUS
06-02-2018 12:11:03 | Door: Katja Brokke | hits: 4299 | Tags:

Energize is verantwoordelijk voor de online campagne waarbij kinderen vijf weken lang wordt gevraagd trucjes te doen met gespaarde PLUS Mario Kart Koins.

Iedereen die een truc kan met de Koins, kan deze delen op de speciaal ontwikkelde actiesite. Bij het uploaden kunnen ze vriendjes en klasgenootjes met een gepersonaliseerde video uitdagen om hun eigen Koin Trick te laten zien. De beste trucs worden beloond met een Nintendo Switch + Mario Kart 8 Deluxe. De winnaars worden niet bepaald op basis van views of likes, maar wekelijks gekozen door 5 vloggers.

Kinderen

PLUS en Energize spelen in op generatie Z met een online activatie die kinderen uitdaagt een originele Koin Trick-video in te sturen. De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met video’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van de juryvloggers. Daarnaast worden kinderen geënthousiasmeerd op diverse gameplatforms zoals spele.nl. Alle communicatie leidt vervolgens naar de actiesite pluskointricks.nl.


Ouders

Ook ouders kunnen in dezelfde campagneperiode kans maken op een Nintendo Switch + Mario Kart 8 Deluxe, door online boodschappen te bestellen op plus.nl. Om deze extra winactie onder de aandacht te brengen ontwikkelde Energize een online commercial die ouders als online video te zien krijgen.

Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Annemiek Moerman, Jasper Jobse | Bureau: Energize (i.s.m. JWT Amsterdam) | Productie actiesite: Egotribe | Productie videocontent: FastForwardFilm

www.energize.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie