Eredivisie en BrandLoyalty gaan samenwerking aan
01-03-2019 14:01:00 | Door: David de Jong | hits: 4715 | Tags:

BrandLoyalty, een belangrijke speler in loyaliteitsprogramma's voor de food-retailsector, heeft een overeenkomst getekend met Eredivisie Media & Marketing voor een partnership met de Eredivisie. De deal loopt tot 2021 en geeft BrandLoyalty exclusieve rechten om Eredivisie-gerelateerde loyaliteitsprogramma's aan te bieden aan de Nederlandse retailmarkt.

De samenwerking komt voort uit de relatie die eerder dit jaar is ontstaan bij de lancering van de voetbalplaatjesactie, een loyaliteitsprogramma gebaseerd op de Eredivisiespelers. Binnen dit loyaliteitsprogramma konden klanten van Albert Heijn plaatjes sparen van hun favoriete Eredivisiespelers en sterspelers uit het Nederlands vrouwenelftal.

Rick Swinkels, Chief eXperience Officer bij BrandLoyalty: "Onze programma's brengen entertainment naar de winkelvloer en voegen iets toe voor klanten, wat zorgt voor verandering in hun koopgedrag. We zijn blij onze relatie met de Eredivisie te kunnen formaliseren en zo het Nederlandse voetbal middels loyalty met retail te verbinden. Met talrijke successen in de Nederlandse markt op onze naam, zijn we verheugd het aanbod voor onze retailklanten verder uit te breiden met spaarprogramma's rondom de Eredivisie."

Alex Tielbeke, directeur Eredivisie: "BrandLoyalty's expertise in de retail- en loyaliteitsmarkt creëert nieuwe en uitdagende kansen voor de Eredivisie. We kijken ernaar uit de voordelen van deze samenwerking te delen met fans van de Eredivisie. De voetbalplaatjesactie is daarvan een uitstekend voorbeeld."

Vorige week maakte Eredivise Media & Marketing bekend de samenwerking met Radio Veronica te verlengen tot medio 2021 als official supplier Eredivisie. Hierdoor kan Radio Veronica seizoenskaarten weggeven en regelmatig losse kaarten voor Eredivisiewedstrijden laten winnen door luisteraars. Tevens is Radio Veronica gestart met de Eredivisie Soundtrack waarin de stadionnummers van voetbalclubs centraal staan. Eredivisie Media & Marketingwaaronder Fox Sports valt, is voor 51 procent in handen van Fox, dat dit jaar zal worden overgenomen door Walt Disney.

www.foxsports.nl
www.brandloyalty.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie