Eurosport lanceert nieuwe zendervormgeving en merkidentiteit
24-11-2015 15:53:00 | Door: | hits: 2576 | Tags:

Met de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt Eurosport, aan de hand van de nieuwe tagline ‘Fuel Your Passion’, sportfans uit om hun passie voor sport te delen. Het is het startsein van een nieuw hoofdstuk voor de sportzender die inmiddels volledig onder de vlag van Discovery opereert. De lancering ervan gaat gepaard met een social media campagne #sharemypassion die sportfans aanmoedigt het verhaal achter hun liefde voor een atleet, team of sport te delen.

Eurosport heeft een gedenkwaardig jaar achter de rug, waarin de recente acquisitie van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het absolute hoogtepunt was. Die aankoop reflecteert bij uitstek haar missie om sportfans onvergetelijke kijkervaringen te bieden en hen altijd, overal en via elk device te betrekken bij hun favoriete sport.

Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport: “Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk. De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion tagline.”

Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux: “We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland. Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben erg trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look en feel.”

Antonio Ruiz, VP Marketing & Franchise Management, Eurosport: “Eurosport’s rebranding vloeit voort uit de resultaten van uitgebreid, internationaal en lokaal georiënteerd onderzoek naar de perceptie van ons merk. Het stelde ons in staat om de kernwaarden van ons merk nauwgezet te herdefiniëren. De nieuwe look en feel geeft onze zenders een onderscheidende persoonlijkheid, die sportfans verbindt en enthousiasmeert. We voeden hun passie met must see content, verpakt in een prachtige jas geschikt voor elk seizoen en elke sport.”

www.eurosport.com
www.discoverynetworks.nl

Lees ook het interview dat wij deden met Alco de Jong over Eurosport

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie