Eventbrite vergroot partnernetwerk met Festicket - Verve en Ticketrunner
05-12-2017 14:03:00 | Door: Ton Boom | hits: 1759 | Tags:

Eventbrite breidt zijn partnernetwerk in Nederland verder uit. Festicket, aanbieder van complete festivalreizen, Verve, mond-tot-mond ticket verkoopplatform voorheen bekend als StreetTeam, en Ticketrunner, leverancier van brand ambassador software, worden aan het netwerk van partners toegevoegd.

Dankzij Eventbrite’s open platform kunnen eventorganisatoren zonder extra kosten hun event bij nog meer potentiële bezoekers onder de aandacht brengen. Ze kunnen gemakkelijker reizen en accommodaties aanbieden en viral marketing- en verkoopopties aan hun promotiecampagnes toevoegen.

Frans Jonker, General Manager Continental Europe van Eventbrite: “Eventbrite wil graag een open platform zijn waar toonaangevende partners zich gemakkelijk bij kunnen aansluiten om organisatoren te helpen meer tickets te verkopen. Door partners als Festicket, Verve en Ticketrunner toe te voegen, verbeteren we ons platform met innovatieve technologische oplossingen. We helpen hiermee 600.000 eventorganisatoren wereldwijd met hun dagelijkse uitdagingen.”

Festicket oprichter en CEO Zack Sabban: ”Een van onze belangrijkste doelstellingen is altijd geweest om zoveel mogelijk obstakels weg te nemen bij het organiseren van een trip naar een festival. Denk aan toegangstickets, accommodatie en reizen. De nieuwe integratie met Eventbrite biedt festival promoters een gemakkelijke manier om pakketreizen inclusief accommodatie aan hun bezoekers aan te bieden voor een comfortabele reis.”

De nieuwe partners worden toegevoegd aan het Eventbrite netwerk waar ook Facebook, Spotify, BandsinTown en Google onderdeel van zijn.

Over Eventbrite

Eventbrite is ‘s werelds leidende event technologieplatform. Het bedrijf heeft sinds de oprichting meer dan 8 miljard euro in bruto ticketverkopen verwerkt en maakt wereldwijd jaarlijks zo goed als 3 miljoen events mogelijk. Honderdduizenden event organisatoren gebruiken Eventbrite om hun ticketverkopen te versterken, hun events te promoten en te managen, operationele activiteiten op locatie uit te kunnen voeren en de resultaten van meerdere verkoopkanalen te analyseren.

Via Eventbrite vinden jaarlijks 50 miljoen fans uit 180 landen hun weg naar een event. De afgelopen jaren heeft het bedrijf 7 overnames gedaan, waaronder Ticketfly en het Nederlandse Ticketscript, om de positie in de markt van live muziek verder te versterken. In Nederland kan Eventbrite onder andere de Vrienden van Amstel... LIVE!, Dutch Design Week, Qmusic en Emerce tot zijn klantenkring rekenen. Het bedrijf is in 2006 opgericht door Julia Hartz, Kevin Hartz en Renaud Visage. Investeerders zijn onder andere Sequoia Capital, Tiger Global en T. Rowe Price.

www.eventbrite.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie