Expand Online introduceert de Email List Importer
17-07-2017 10:34:04 | Door: Katja Brokke | hits: 3053 | Tags:

De inzet van customer data is niet meer weg te denken binnen de onlinemarketingbranche. Een directe koppeling tussen e-mailmarketingsoftware of CRM-systemen en online advertentieplatformen is echter nog niet zo vanzelfsprekend. Daarom heeft Expand Online (part of Dept) haar eigen tool, ELI, gebouwd om de customer data geautomatiseerd te importeren.

Dagelijks wordt de customer data via de in-house gebouwde tool ververst, elke nacht haalt de tool data op uit het e-mailmarketingsysteem van de klant en verwerkt dit direct in de advertising accounts. Daarnaast zorgt de Email List Importer (ELI) ervoor dat de klant gegevens geanonimiseerd worden door de data zelf te hashen. 

Ferdi Scheers, uitvinder van de ELI-tool en senior online marketingconsultant bij Expand Online: "De tool zorgt ervoor dat we werken met de meest actuele gegevens op een veilige manier. Het scheelt ons maar ook onze klanten veel tijd, omdat lijsten nooit meer handmatig uitgewisseld hoeven te worden."

ELI praat op dit moment met de systemen Copernica en Mailchimp en er wordt ook gewerkt aan een koppeling met Salesforce. Verder zullen er koppelingen met andere systemen gemaakt worden op basis van de klantbehoefte. De tool werkt voor marketing automation, aangezien je campagnes op basis van customer data verder kunt personaliseren. Sinds een maand wordt de in-house gebouwde tool daarom ingezet voor klanten zoals Miss Etam, Walibi, Steps en Promiss.

www.expandonline.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie