Exterion Media ontwikkelt Minions spectacular voor Hoogvliet
14-06-2017 10:48:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3570 | Tags:

Op 24 juni gaat de derde Verschrikkelijke Ikke film in première in de Nederlandse bioscopen. Hoogvliet speelt hier, samen met een aantal andere supermarktketens, op in met een spaaractie. Klanten van supermarkt Hoogvliet kunnen vijf weken lang gratis Verschrikkelijke Ikke 3 speelkaarten sparen. Alle Hoogvliet winkels worden volledig aangekleed met diverse uitingen, waardoor niemand de spaaractie kan missen.

Om de spaaractie te introduceren en te promoten werd een online- en Out-of-Home campagne bedacht, die werd aangevuld met een ludieke actie. Het doel was om veel positieve aandacht en een hoog bereik te generen, waar de actie zich uitstekend voor leende. Hoogvliet was positief verrast met een opvallende abri spectacular, met geluidseffecten.

De spectacular is ontworpen door reclamebureau IVC en was een week lang aanwezig op het Spui in Den Haag. De abri wekte veel nieuwsgierigheid op onder passanten en genereerde daarmee een groot verrassingseffect. De ultieme trigger was de drukknop op de abri, waar ‘verboden aan te raken’ bij stond. Uiteraard drukten de voorbijgangers op de knop, waardoor er allerlei geluiden van de Minions voorbij kwamen! Als extraatje konden passanten een selfie met de Minions op de abri maken en deze delen op social media, waardoor ze kans maakten op een Verschrikkelijke Ikke 3 prijzenpakket.

De campagne van Hoogvliet is een mooi voorbeeld in het combineren van verschillende media-typen. De spectacular leverde veel positieve reacties op, die vervolgens online gedeeld werden.

www.exterionmedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie