Exterion Media start met Digitaal OOH
02-06-2015 23:47:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2700 | Tags:

Exterion Media is als eerste grote buitenreclame-exploitant gestart met Digitaal OOH. Op de nieuwe premium locatie IJhal bij station Amsterdam Centraal zijn de launching partners Google, Coca Cola, Amstel, T-Mobile en UPI als eerste zichtbaar op de 70 inch schermen. Exterion Media heeft 11 schermen in deze IJhal geplaatst waarop video’s van 6 seconden synchroon getoond worden in een loop van 30 seconden. Door de optimale spreiding van de 11 schermen door de gehele IJhal wordt een groot bereik gerealiseerd. 

De IJhal is de nieuwe entree aan de zuidzijde van het station en vormt  dé centrale plek van Amsterdam Centraal met horeca, het busstation, de pont en straks ook de Noord/Zuidlijn. Het is daarmee de ideale plek om een groot bereik te genereren. Vanuit de IJhal stappen reizigers makkelijk over tussen trein, metro, bus, pont of taxi. Op alle digitale schermen worden campagnes van 6 seconden Full Motion synchroon getoond in een totale loop van 30 seconden (maximaal 5 adverteerders per loop). Google lanceert deze week ‘Google Traffic’ en maakt optimaal gebruik van de digitale schermen door op verschillende dagdelen andere video’s in te zetten; ‘s ochtends of je op tijd de trein haalt, ‘s middags of je nog tijd voor koffie hebt en ’s avonds of je op tijd voor het eten thuis bent. Met maar liefst 250.000 passanten per dag is de nieuwe IJhal de perfecte plek om een campagne onder de aandacht van NS- en GVB-reizigers èn winkelend publiek te brengen.

Eric Kip, Managing Director bij Exterion Media: “De lancering van deze 11 digitale schermen is slechts het begin van een grote transformatie die onze buitenreclame de komende jaren door zal gaan maken. In partnership met onze adverteerders en andere partners zijn wij druk bezig meer digitale en mobiele producten en diensten te ontwikkelen. Al deze producten stellen onze adverteerders beter in staat de juiste consument op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Exterion Media zorgt, middels de selectie van A-locaties, tevens continu voor het realiseren van een optimaal, kwalitatief bereik van de consument. Wij zijn zeer blij dat  wij bij de lancering al 5 grote merken op onze nieuwe digitale schermen mogen verwelkomen."

Exterion Media Nederland is onderdeel van Exterion Media International, is marktleider binnen de OOH branche en biedt de beste landelijke spreiding zowel nationaal, in de Randstad als regionaal. Exterion Media Nederland onderscheidt zich in het bereiken van waardevolle doelgroepen voor adverteerders, het leveren van kwalitatieve en kwantitatieve insights, operationele excellentie en het bouwen en onderhouden van lange termijn relaties.

Exterion Media heeft diepgaande kennis van doelgroepen en de markt, een breed aanbod, jarenlange expertise en is marktleider in interactieve buitenreclame. Hiermee biedt Exterion Media adverteerders innovatieve en creatieve buitenreclame-oplossingen op straatmeubilair, NS-stations, billboards en via vervoersreclame. Door onder andere exclusieve samenwerkingen met de Nederlandse Spoorwegen en Schiphol kunnen adverteerders hiermee op de meest uiteenlopende locaties de massa of juist heel gericht waardevolle doelgroepen bereiken.

www.exterionmedia.nl

Lees ook: [Interview] Eric Kip over Digital OOH en Exterion Media 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie