Fanta schakelt YouTuber Kelvin Boerma in
20-06-2017 16:12:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4526 | Tags:

Het Nederlandse marketingteam van Fanta geeft het roer uit handen aan de 21-jarige YouTuber Kelvin Boerma. Boerma, bekend van zijn YouTubekanaal Kalvijn, zoekt via social media naar de vier creatiefste jongeren van Nederland. Samen zullen zij 12 weken lang het Fanta Nederland marketingteam vormen.

Gijs Brons, brandmanager van Fanta in Nederland: “Het is best een spannende stap om als merk op deze manier de touwtjes uit handen te geven en we hebben er alle vertrouwen in. Jongeren zijn creatiever dan de meeste volwassenen. Door juist hen tijdelijk aan het hoofd te zetten van de Fanta marketingcampagne, hopen wij na 12 weken vol inspiratie voor de toekomst te zitten.”

Boerma heeft een grote rol in deze campagne. Hij roept tieners op om hun meest creatieve uitingen te delen via social media met de hashtag #EIGENBAAS. Ook op het door Fanta ontwikkelde platform www.fanta.nl/takeover kunnen jongeren content maken en delen. De opdrachten van Boerma zijn opgedeeld in drie thema’s: twisted stuff, waarbij doodnormale dingen een twist krijgen, een song, waarbij jongeren onder andere via Whatsapp hun sound-input kunnen delen met Kelvin en een videoclip.

Met al deze content creëren Boerma en zijn team uiteindelijk een nieuwe Fanta reclame-uiting, gemaakt voor en door jongeren. In september verschijnt de uiting op diverse kanalen.

www.fanta.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie