Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat
01-05-2018 09:58:50 | Door: Katja Brokke | hits: 3182 | Tags:

Het Nederlandse Fatboy lanceert in samenwerking met influencermarketingbureau IMA de campagne #GetFat. Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennialstress en burn-outs. In de jaarcampagne zullen contentmakers uit heel Europa voorop gaan in een positieve online beweging om meer rust te pakken en te ontspannen.

Het aantal millennials met stress en burn-outsymptomen is hoger dan ooit tevoren. 15 procent van de Britse jong-volwassenen ervaart dagelijks stress, 14 procent van de Nederlandse jongeren heeft al een keer een burn-out gehad en in Frankrijk bezwijken meer en meer millennials onder de druk.

Vastberaden om deze trend te doen stoppen, wil Fatboy mensen weer laten voelen wat ontspannen is aan de hand van zijn Lamzac-collectie: luchtbedden voor de avonturiers onder ons. In samenwerking met IMA creëert het merk een optimistiche, online beweging waarin influencers centraal staan. De campagne vormt zich rondom chill-momenten, to-don’t-lijstjes en individuen die #GetFat omarmen en relaxen op de meest onverwachte momenten.

De jaarcampagne kent meerdere lagen, met een generatie van gevestigde ambassadeurs om het bereik te vergroten en een tweede laag van kleinere influencers die met hun zeer betrokken following voor de gewenste engagement zullen zorgen. Volgers zullen worden gestimuleerd om designideeën te delen voor een customised Lamzac en om hun eigen #GetFat-content te uploaden. Al deze content zal samenkomen op het interactieve GetFat-platform. Bevestigde namen voor deze samenwerking zijn onder andere Janine Jahnke (DE), Rosie Hardy (GB) en Neel Wanders.

Jahnke: “Te veel mensen negeren het feit dat we constant maar worden blootgesteld aan social media. Met mijn reiscontent wil ik laten zien dat niet elke dag vol met actie hoeft te zitten en dat er ook prachtige ervaringen schuilen in het ontspannen en jezelf volledig comfortabel voelen.”

Leontine van der Kaaden, marketingmanager van Fatboy: “Deze campagne belichaamt alles waar Fatboy voor staat - positieve energie en het helpen van mensen om uit hun dagelijkse routine te komen. We willen een online beweging creëren die millennials inspireert om social media vanuit een ander perspectief te benaderen en gebruiken. #GetFat draait volledig om quality time, chillen en daar ook trots op zijn.”

Emilie Tabor, mede-oprichter en CMO van IMA: “Ik hoop dat deze beweging een oprechte en blijvende verandering in het socialmedialandschap kan veroorzaken. Het is zeker mogelijk om social platformen op een gezonde manier te gebruiken en deze campagne onderstreept dat.”

De #GetFat-microsite getfat.fatboy.com zal opereren binnen de Fatboy.com-omgeving en maakt verschillende campagne-features makkelijk toegankelijk voor iedereen. Hieronder vallen onder andere to-don’t-lijstjes, road trips, co-designs en links naar relevante Lamzac-producten. Daarnaast kunnen volgers gedurende de campagneperiode een Lamzac winnen door hun meest relaxte chill out-moment op Instagram te posten met de hashtag #GetFat.

www.imagency.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie