Flair & time to momo lanceren citydropping-campagne
13-07-2017 20:12:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3510 | Tags:

Reisgidsenserie time to momo en tijdschrift Flair voeren van 15 augustus tot en met 30 september 2017 een campagne in de boekhandel, waarbij 50 lezers kans maken om een citytrip te winnen naar onbekende stad. Time to momo organiseert deze zogenaamde 'citydropping' om te bouwen aan de nieuwe merknaam en om de zichtbaarheid van de serie in de boekhandel te vergroten. De citydropping zelf vindt plaats op vrijdag 27 en zaterdag 28 oktober 2017.

Naar de boekhandel

Lezers van time to momo en Flair worden tussen 15 augustus en 30 september 2017 naar de boekhandel bewogen om daar een deelnamekaart op te halen. Op de kaart kunnen ze invullen waar ze denken dat de citytrip heen gaat. Om deel te nemen maakt de lezer een foto van de ingevulde kaart, deelt deze op Facebook- en/of Instagram onder #timetocitydrop en tagt de vriend(in) die hij mee wil nemen als hij wint. In de eerste week van oktober worden de 25 prijswinnaars bekend gemaakt. Iedere prijswinnaar mag iemand meenemen op reis. De reis vindt plaats op vrijdag 27 en zaterdag 28 oktober 2017 en bestaat uit een vliegticket, een hotelovernachting en een activiteit ter plaatse. Daarnaast ontvangen de winnaars in het vliegtuig een goed gevulde goodiebag.

Mediapartner Flair

Partner in deze campagne is het tijdschrift Flair. Een van haar belangrijkste pijlers isTravel en daar sluit deze campagne perfect op aan. Flair besteedt in diverse edities aandacht aan de time to momo x Flair citydropping-campagne, maar ook online via Flaironline.nl, de nieuwsbrief en social media kanalen Facebook en Instagram. Ook gaan ze mee op reis, zodat ze live verslag kunnen uitbrengen en daarna een uitgebreide reisreportage kunnen plaatsen in het blad.  

Etalagewedstrijd

Bovenop de 50 consumenten, mediapartner Flair en time to momo, maakt ook de boekhandel kans om mee te gaan op citydropping. Om de actie goed te presenteren op de winkelvloer heeft time to momo een Point-Of-Sale (POS)-pakketsamengesteld. Dit pakket bestaat uit een bakje met 150 deelnamekaarten, een plafondhanger en twee banieren. De boekhandel met de mooiste etalage of winkelvoer, mag mee op reis met twee personen. 

100% good time

time to momo laat de reiziger lekker wandelen, in eigen tempo de stad ontdekken en de local lifestyle beleven. Zonder dat hij zich voor hoeft te bereiden. De reisgidsen-serie leidt de reizigers met routes langs de favoriete restaurants, cafeetjes, musea, galeries, winkels en bezienswaardigheden van de locals. Alle teksten zijn geschreven door een onafhankelijke redactie. En dat geldt niet alleen voor de adressen in de reisgidsen, maar ook voor de informatie in de time to momo app en op het online platform timetomomo.com.

Van 100% naar time to momo

De reisgidsen van time to momo waren voorheen bekend onder de naam 100% reisgidsen. De uitgever van de serie, mo'media, kondigde vorig jaar september een grote transitie aan. Na 14 succesvolle jaren waren de 100% reisgidsen aan vernieuwing toe. Samen met lezers, redacteuren, vormgevers, marketeers en auteurs heeft mo'media hard gewerkt om de gidsen weer helemaal up-to-date te maken. Dat heeft niet alleen gezorgd voor een betere inhoud en slimmere app, maar ook voor een nieuw jasje en zelfs een nieuwe merknaam: time to momo.

www.timetomomo.com
www.flaironline.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie