[Forum] Adverteerders zijn dol op consumentendata - Wat kunnen tijdschriften hierin betekenen?
28-01-2020 09:29:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 3548 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt. Deze keer is de vraag:

Adverteerders zijn dol op consumentendata - Wat kunnen tijdschriften hierin betekenen?

Marscha Krouwel, Country Manager  Hearst Netherlands: "Tijdschriften hebben behalve de printedities diverse digitale kanalen en events waarmee nu en in de nabije toekomst steeds meer relevante data kunnen worden verzameld. Wij zijn als Hearst ook bezig met paywalls, onderzoek, memberships, digitale innovaties en technologie voor onze merken... lees verder

 

Mariëlle Arts, zakelijk directeur bij LINDA.: "Heel veel. Printmerken zijn vaak heel sterke merken die consumenten weten te binden. De lezer is altijd het vertrekpunt. Tijdschriften hebben daardoor een enorm loyale fanbase: van oudsher zijn dat abonnees en frequente losse kopers, de laatste jaren aangevuld met veel meer groepen zoals digitale abonnees, nieuwsbrieflezers, deelnemers aan lezerspanels en volgers op social. Dit gaat om grote groepen consumenten, van wie tijdschriftenuitgevers veel data (kunnen) vergaren: NAW-gegevens, interesses, (online) koopgedrag, wanneer openen ze een nieuwsbrief en op welke artikelen of advertenties klikken ze. Data is voor ons een belangrijk speerpunt... lees verder

Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland: "Data was al belangrijk voor ons voordat het werd uitgevonden. Want hebben wij een relatie met 1 miljoen betalende klanten. Dat is uniek! En wij staan dagelijks in contact met onze consumenten, kennen ze door en door. Weten wat ze beweegt en wat ze interesseert. We monitoren hun behoeften en interesses via digitale data, maar spreken ze daarnaast ook face to face. Bijvoorbeeld op events of zelfs op de redactie. We weten dus feilloos wie we bereiken... lees verder

Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media: "Adverteerders en onze merken zijn waardevol voor elkáár. Met slimme partnerships kun je de doelgroepkennis van beiden inzetten, zodat meer relevantie en overtuigingskracht ontstaat... lees verder

 

 

 

Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland: "Plus beschikt over een uitgebreid lezerspanel, dat regelmatig wordt geconsulteerd door onze redacties en commerciële afdelingen, maar dat ook ter beschikking staat van onze adverteerders. Op deze wijze worden wij constant voorzien van relevante consumentendata. Verder zijn onze lezers erg respons-minded ingesteld, en maken zij graag gebruik van antwoordcoupons en/of vragenlijsten.... lees verder

Lees ook:

[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
[Forum] Wat betekent de komst van Disney+ voor het Nederlands medialandschap?
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?
[Forum] Wat is de toekomst van het mediumtype folder?

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie