[Forum] Hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften?
06-02-2020 15:38:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 7615 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk vraagt een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt. Deze keer is de vraag:

Hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften?

Marscha Krouwel, Country Manager  Hearst Netherlands: "Voor mijn portfolio, maar eigenlijk voor heel Hearst heel belangrijk. We geven al heel lang geen tijdschriften meer uit, maar zijn een uitgever van merken. Het tijdschrift is weliswaar nog steeds het anker van het merk maar de digitale proposities – website, socialmediakanalen – en events zijn onmisbaar voor het bereik en de omzet van de merken geworden. In de toekomst wordt dit alleen maar belangrijker... lees verder

Mariëlle Arts, zakelijk directeur bij LINDA.: "Onze digitale activiteiten zijn voor ons zeer belangrijk. Het geeft ons de mogelijkheid dagelijks in contact te staan met volgers en relaties aan te gaan op die platforms waar vrouwen zich bevinden. En – ja, ik blijf toch zakelijk directeur – het levert nog eens flink veel geld in het laatje op ook. Onze digitale strategie is erop gericht vrouwen te voorzien van hun dagelijkse conversation pieces. Met maandelijks circa 4 miljoen gebruikers op LINDA.nl die telkens weer terugkomen durf ik, als normaal heel bescheiden mens, te beweren dat we aardig geslaagd zijn LINDA. ook digitaal stevig neer te zetten... lees verder

Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland: "Heel belangrijk! Daar waar we met Libelle 85 jaar geleden begonnen met een tijdschrift waarbij plaats, tijd en medium vaststonden, zijn we de afgelopen decennia getransformeerd naar een 360-gradenmerk. Nu zitten we in een tijd waarmee je de basis vanuit je merkfans kunt verstevigen, maar ook gelijkgestemden op interessegebied kunt toevoegen aan dit bereik. Digitaal zien we bijvoorbeeld op Libelle ook bezoekers die geen printmagazine lezen. Hiermee vergroot je dus je audience. Mijn visie op de toekomst is dan ook positief, gezien we met de relevante content een bredere audience kunnen bereiken dan ooit tevoren. Inzoomend op het belang van digital; van het totale brutobereik van Libelle van 5,3 miljoen is al 2,8 miljoen online. ... lees verder

Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media: "Digitalisering is key voor onze – van oorsprong – tijdschriftmerken. Op alle disciplines: redactie, marketing (abonneewerving), sales. We bouwen ‘straatjes’ om vanuit content abonnees te werven, we hebben voor EW en Beleggers Belangen met digital only-abonnementen inmiddels een zeer houdbaar en financieel succesvol verdienmodel opgebouwd, en we hebben onlangs een webshop overgenomen in het domein van zelfmaakmode (Knip Mode). Met events geld verdienen is niet makkelijk... lees verder

Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland: "De belangrijkheid danwel urgentie van de digitalisering hangt voor een tijdschrift mede af van de doelgroep, het type tijdschrift, genre en content. Hoewel wij geloven dat het papier zeker voor ons nooit zal verdwijnen, is digitalisering ook voor ons belangrijk... lees verder

Lees ook:

[Forum] Adverteerders zijn dol op consumentendata - Wat kunnen tijdschriften hierin betekenen?
[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
[Forum] Wat betekent de komst van Disney+ voor het Nederlands medialandschap?
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?
[Forum] Wat is de toekomst van het mediumtype folder?

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie