Frank Hitzert uitgever New Skool Media
06-10-2016 15:16:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3465 | Tags:

Frank Hitzert gaat naar New Skool Media. Hij is benoemd tot uitgever van de domeinen zelfmaak-mode (Knip), Fietsen, Zeilen, Motoren en Popular-Science (Kijk, Know-How).

Rob Koghee, managing partner bij New Skool Media: "Na twee jaar als start-up actief te zijn zien wij als directie een groeiende behoefte om onze interne organisatie verder te optimaliseren, enerzijds door extra structuur aan te brengen en beleid duidelijker te profileren, anderzijds om de groei van de organisatie beter te kunnen managen. Onlangs namen wij Columbus Travel over, waarmee ons portfolio nu 23 merken kent. Om die optimalisatie en groei consistent gestalte te kunnen geven, hebben wij besloten enkele uitgeeftaken over te dragen aan Frank Hitzert."

Frank Hitzert is journalist. Hij werkte voor diverse dagbladen en tijdschriften. In 2005 werd hij door Sanoma gevraagd om als uitgever een green-fieldoperatie te starten in Belgrado (Servië-Montenegro) en lanceerde hij bladen als MarieClaire, Story en National Geographic. Daarna werkte hij voor Sanoma Tsjechië in Praag. Nadat Sanoma had besloten zich te concentreren op de thuismarkten Nederland, België en Finland, heeft Frank Sanoma verlaten en is hij verhuisd naar Moskou. Hij was daar uitgeefdirecteur van de Russische vestiging van het Duitse mediabedrijf Hubert Burda Media. Daar initieerde hij onder meer de Burda Academy - een school voor zelfmaak-mode en video-masterclasses. Hitzert keerde eind 2015 terug naar Nederland.

Op dit moment is Hitzert hoofdredacteur van het motorportfolio van New Skool Media. Rob Koghee: "Om op de redactie, waar momenteel enkele veranderingen op til staan, geen gat te laten vallen, hebben wij besloten Tonie Broekhuijsen aan te stellen als interim-hoofdredacteur van de motorbladen. Daarmee waarborgen we de continuïteit op de korte termijn."

Een en ander betekent dat Rob Koghee en Frank Hitzert zich manifesteren als uitgever, waarbij Rob daarnaast nog OR en abonnementenwerving in zijn pakket heeft. Cor Jan Willig zal zich meer gaan richten op de optimalisatie van de organisatie, met name HR, Finance, kernwaarden-beleid en strategie-ontwikkeling. De directie van New Skool Media blijft met Rob Koghee en Cor Jan Willig onveranderd van samenstelling.

New Skool Media werd in juli 2014 opgericht vanuit een buy-out van Sanoma Media. De strategie van New Skool Media is met name gericht op het uitgeven van mediaproducten in special interest domeinen. New Skool Media is één van de grootste multimediale uitgeverijen van Nederland. Het portfolio bestaat uit 23 nationaal bekende titels, waaronder: Fiets, Knipmode, Truckstar, Seasons, Home & Garden, KIJK, delicious. en Vorsten. New Skool Media beschikt over platformen voor haar specifieke doelgroepen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met de mediumtypen print, online, mobile, events en e-commerce producten. Daarnaast ontwikkelt New Skool Media ook nieuwe innovatieve formats rondom haar merken.

 

 

 

 

 

www.newskoolmedia.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie