Gaming is de snelst groeiende vorm van entertainment
29-09-2020 10:33:42 | Door: Saskia van Weert | hits: 5948 | Tags:

Het aandeel vrouwelijke gamers in Nederland is aanzienlijk, steeds meer ouderen wagen zich in een digitale spelwereld en adverteren in games wordt aantrekkelijker. Dat blijkt uit onderzoek door  Talpa Gaming en het Marketing Sciences team van Mediabrands.

Nederland telt ruim 8.3 miljoen mensen die gamen en binnen dit onderzoek is deze groep onderverdeeld in hardcore gamers (fanatieke spelers) en casual gamers (spelers die puur voor hun ontspanning spelen). Uit het onderzoek blijkt dat een relatief groot deel van de groep fanatieke gamers vrouwelijk is, maar liefst 30 procent. Anderzijds zijn vrouwelijke gamers dominant vertegenwoordigd in de groep met casual gamers. Het percentage vrouwelijke gamers bedraagt hier zelfs bijna 70 procent.

Voor jong en oud

Daarnaast is het spelen van games een vorm van vrijetijdsbesteding die absoluut niet alleen voor jongeren is weggelegd. Bijna de helft van de mensen in de leeftijdscategorie 50-75 jaar speelt videogames en vooral puzzelgames staan hier in de belangstelling. Met name de gratis speelbare titels Wordfeud en Candy Crush zijn populair binnen deze groep. Ruim driekwart van de oudere doelgroep geeft aan geen moeite te hebben om met reclame in aanraking te komen tijdens het spelen van een gratis spel.

In-game adverteren

Gaming is de snelst groeiende vorm van entertainment in Nederland. Een massale groep in Nederland speelt dagelijks casual games en geeft plezier en ontspanning aan als belangrijkste motieven. De schaal en reikwijdte van gaming breidt zich snel uit en bovendien biedt dit kansen vanuit zakelijk perspectief.

Age Sluis, Director Marketing and Sales bij Talpa Gaming: “Dit onderzoek laat zien dat online games een uitstekende plek voor advertenties zijn. De groep die gratis spelletjes speelt heeft een positieve attitude ten opzichte van advertenties en door het juiste spel te kiezen kun je je doelgroep gericht bereiken.’’

www.talpagaming.com/news
www.talpanetwork.com
www.azerion.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie