Gepersonaliseerde fixed homepage takeover NU.nl door Samsung
07-11-2017 12:54:50 | Door: Katja Brokke | hits: 4420 | Tags:

Starcom en Sanoma introduceren de gepersonaliseerde fixed homepage takeover op NU.nl. De homepage takeover betreft een fixed propositie die kan worden gecombineerd met data. De uiting die een bezoeker te zien krijgt, is gebaseerd op het surfgedrag en wordt gekoppeld aan een dynamische uiting. Samsung is de eerste die deze mogelijkheden benut voor de QLED TV-campagne.

Het is de eerste keer dat het meest impactvolle online formaat op de nieuwssite op deze manier wordt gebruikt. In totaal zijn er vijf varianten van de uiting: design, sport, technologie, nieuws en films & series, gebaseerd op interessegebieden van de gebruiker. Indien een gebruiker geen van deze interessegebieden heeft getoond, dan wordt een standaardversie geserveerd. De interesses zijn gebaseerd op de bezoekersprofielen uit het Sanomanetwerk. De techniek van Flashtalking maakt het mogelijk om de koppeling te maken tussen de data segmenten en de dynamische creatie.

Een van de belangrijke redenen voor een adverteerder om een homepage takeover in te zetten, is de mogelijkheid snel hoog bereik te realiseren. Op dagbasis bereikt NU.nl 1,1 miljoen unieke bezoekers via webverkeer. Met de koppeling van data segmenten, zal deze propositie relevanter zijn en daardoor een hogere impact realiseren.

Brian von Mansfeldt, Digital Precision Consultant bij Starcom: “Het is heel krachtig dat we nu massabereik realiseren met relevante content voor bezoekers van NU.nl, waar dit eerst uitsluitend mogelijk was met programmatic proposities.”

Caroline Roeland-Teengs, marketing- en communicatiemanager van Samsung Electronics: “Wij streven continu naar een effectieve en innovatieve manier van onze media inzet. Hiermee willen we zoveel mogelijk geïnteresseerden bereiken én vooral aanspreken. Deze gepersonaliseerde homepage takeover van QLED TV sluit daar goed bij aan.”

De gepersonaliseerde homepage takeover is een samenwerking tussen Cheil, Flashtalking, Samsung, Sanoma en Starcom.

www.nu.nl
www.sanoma.nl
www.samsung.com/nl
www.starcom.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie