Gouden FIPP Insight Awards voor Sanoma-onderzoeken
14-12-2018 15:29:00 | Door: Marianna Beets | hits: 5545 | Tags:

Jaarlijks zet het internationale medianetwerk FIPP de meest effectieve onderzoeksprojecten van mediabedrijven in de schijnwerpers. Tijdens het seminar FIPP Insider zijn voor de negende keer de FIPP Insight Awards uitgereikt. Sanoma viel twee keer in de prijzen, twee keer goud.

BSR Quality Planner in 2D en 3D

In de categorie ‘Multi-platform insight’ won Sanoma een gouden award voor de BSR Quality Planner in 2D en 3D, een samenwerking met SAMR en Breda University of Applied Sciences. In deze interactieve tool kan het psychografische waardenprofiel van ruim 250 media- en productmerken geanalyseerd worden, te gebruiken voor kwalitatieve mediaplanning, bij de creatie van branded content en voor het aanscherpen van redactionele formules. Naast een webversie is een HoloLens-toepassing ontwikkeld; het eerste segmentatiemodel in augmented reality ter wereld.

Trusted Brands, Trusted Ads

In de categorie ‘Best Insight Project B2B’ werd een tweede gouden award toegekend aan Sanoma voor een drietal studies die samen met IPG Mediabrands en Alpha.One zijn uitgevoerd naar vertrouwen in media. Hiermee is overtuigend aangetoond dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht scoren hoger op merkvoorkeur: Trusted Brands, Trusted Ads. Opvallend is dat er meerdere inzendingen over het thema vertrouwen waren ingezonden, een belangrijk thema.

Nieuwe inzichten

Volgens de jury, leden van het FIPP Insight Committee, was het niveau van de inzendingen zeer hoog en waren de beslissingen moeilijker dan ooit. De juryleden omschreven de BSR-tool als zeer interessant en zeer innovatief, bovendien zowel te gebruiken bij het verkopen van advertenties als bij het maken van content. De jury noemde het onderzoek naar vertrouwen in media een interessant neurowetenschappelijk onderzoeksproject, dat nieuwe inzichten opleverde over de invloed op reclame in media, een gebied dat nog niet veel is onderzocht.

Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma: “Met onze insight-projecten willen we in de eerste plaats onze adverteerders helpen om effectiever te communiceren. Dat deze projecten internationaal bekroond worden, is een heel mooie erkenning om trots op te zijn.” 

Zie FIPP.com voor een overzicht van alle winnaars en de bijbehorende cases. 

www.sanoma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie