Fitzroy maakt campagne voor Grolsch
13-03-2018 18:42:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3732 | Tags:

Grolsch lanceert een nieuwe tv-commercial. Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch momenten. Haar liefde voor muziek, film, festivals en kunst steekt de bierbrouwer daarbij niet onder stoelen of banken. Deze commercial is de aftrap van de nieuwe Grolsch campagne Proef karakter. In deze campagne staat het eigenzinnige karakter van het merk en Grolsch pilsner centraal.

De beugelfles met Grolsch Premium Pilsner speelt de hoofdrol in de campagne. Door de jaren heen is de beugelfles uitgegroeid tot het icoon van Grolsch, zowel nationaal als internationaal. Vanwege de ultieme bierbeleving heeft Grolsch altijd vastgehouden aan deze beugelfles met het herkenbare plop-geluid. In de tv-commercial laat de brouwer de Grolsch wereld zien aan de hand van muziek-, film-, festival- en kunstmomenten. Schrijver James Worthy fungeert als voice-over en gastheer. De muziek is speciaal voor Grolsch geschreven, geproduceerd en live ingespeeld door Maurizio Pinna, onder meer organist bij The Deaf.

Ard Bossema, Marketing Directeur bij Grolsch: "Grolsch wordt gezien als anders, eigenzinnig. Wij noemen dat karakter. Karakter is je niet laten leiden door anderen, maar het zelfvertrouwen en de overtuiging hebben om je eigen pad te kiezen. Zo hebben we onze campagnes altijd ingestoken. Of het nu gaat om Vakmanschap is Meesterschap, Op een dag.. of Komt tijd, komt Grolsch. Het was altijd herkenbaar, uniek en duidelijk Grolsch. Dat is wat we onszelf ook nu hebben opgelegd: een campagne creëren die onmiskenbaar Grolsch is en waar we met z'n allen trots op kunnen zijn."

De pay-off van de nieuwe campagne - Grolsch. Proef karakter - vormt de basis voor de activiteiten van het biermerk in het komende jaar. Vanaf 14 maart draait de commercial op TV. Vervolgens is deze ook online en in bioscopen te zien. De campagne wordt ondersteund via outdoor billboarding, de vernieuwde website grolsch.nl en in social media. Ook krijgt het een duidelijke doorvertaling op de winkelvloer en binnen het horecakanaal.

Credits:
Bureau: Fitzroy | Regie: Johan Kramer | Productie: Halal | Muziek: Maurizio Pinna | Verteller/voice over: James Worthy

www.grolsch.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie