Grolsch opent Bierwereld in vernieuwde Jumbo
30-08-2017 10:23:02 | Door: Katja Brokke | hits: 2894 | Tags:

Jumbo Leussink brengt food en horeca bij elkaar en bouwde samen met Grolsch en Vlastuin Instore promotie & activatie een bierbelevingsconcept. De Jumbosupermarkt in Haaksbergen van de broers Niek en Tijn Leussink heeft de ambitie om de traditionele supermarkt om te bouwen naar een zogenaamde vernieuwsuper vandaag gerealiseerd. Naast het bestaande assortiment is de winkel uitgebreid met twintig verschillende belevingsconcepten, waaronder een Bierwereld, compleet met een ijskelder.

Na een lange verbouwingsperiode, waarbij de winkel van 16 tot en met 29 augustus geheel gesloten was, opende Jumbo Leussink haar deuren voor een geheel vernieuwde supermarkt in Haaksbergen. De buitenkant is voorzien van nieuwe gevels, binnen is er onder andere een terras bij gekomen met 25 zitplaatsen. In totaal is er 330 vierkante meter aan de winkel toegevoegd. De nieuwe winkel is namens Jumbo ook uitgekozen om deel te mogen nemen aan de Supermarkt van het jaar-verkiezing 2017-2018.

Mirjam Fischer, Category Manager bij Grolsch: "Grolsch wil samen met Jumbo laten zien dat bier emotie is en we zijn er dan ook trots op dat we deze vernieuwing in de biercategorie samen hebben kunnen realiseren. Naast het verbeteren van de navigatie en de informatie hebben we ook meer inspiratie toegevoegd en zullen we de klanten blijven verrassen met nieuwe suggesties en concepten. Zo zal het binnenkort ook mogelijk zijn om in de winkel beugelflessen af te vullen met speciaal bieren uit het Grolschportfolio. Vanzelfsprekend zijn deze bieren voor thuisconsumptie en zullen wij de klanten daar vanuit ons verantwoord alcoholbeleid op de juiste manier op wijzen."

Tijn Leussink: "De biercategorie is in alle Nederlandse supermarkten een ondergewaardeerde afdeling. Samen met Grolsch, Vlastuin, Van Keulen interieurbouw en het Jumbo hoofdkantoor hebben we een nieuwe bierbeleving ontwikkeld die perfect aansluit bij ons marktgebied."

Harro Vlastuin: "Om bier en de verscheidenheid in categorieën tot leven te brengen hebben we in het design en implementatie traject veel vrijheid gekregen. De gebruikte combinatie van licht, kleur, smaak, ingrediënten, digitale content en materialen is bijzonder voor de retail. Het zorgt er nu voor dat bier voor iedere shopper binnen Jumbo Leussink een unieke ervaring wordt."

www.koninklijkegrolsch.nl
www.jumbo.com/winkels/jumbo-haaksbergen-leussink

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie