Grote drukte verwacht bij bezorgrestaurants
01-01-2017 11:19:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2422 | Tags:

De eerste dag van het jaar begint niet voor iedereen rustig. In het hele land bereiden bezorgrestaurants zich voor op de drukste dag van het jaar.

Thuisbezorgd.nl feeft extra klantenservice- en IT-medewerkers ingezet om de drukte op te vangen. Ook de eigen logistieke dienst van Thuisbezorgd.nl in de vier grote steden zet vandaag een groter aantal bezorgers op elektrische fietsen in. Ruim 80% van de ruim 6500 aangesloten restaurants is vandaag geopend. Na nieuwjaarsdag zijn Koningsdag en tweede pinksterdag elk jaar respectievelijk nummer twee en drie in de top drie van drukste dagen van het jaar.

Traditioneel gezien is Italiaans (pizza/pasta) de meest populaire keuken, gevolgd door Oosters (Sushi/Chinees) en Mediterraans (Grieks/Turks). Met name in de grote steden is in 2016 een groei te zien geweest in het aantal salad bars, traiteurs en lunchrooms dat aan huis levert.

Imad Qutob, woordvoerder van Thuisbezorgd.nl: "Het percentage van het aantal bestellingen via de desktop blijft slinken. “We verwachten dat vandaag ruim 75% van onze bestellingen vanaf een mobiel apparaat wordt geplaatst. Op een dag als vandaag liggen meer mensen met hun telefoon of tablet op de bank.”

Thuisbezorgd.nl werd in 2000 opgericht door ondernemer Jitse Groen. Het eveneens Nederlandse moederbedrijf Takeaway.com is actief in 10 landen. Voor de ca. 30.500 aangesloten restaurants verwerkt Takeaway.com miljoenen bestellingen per maand. Het bedrijf ontving zijn eerste investering in januari 2012, toen Prime Ventures 13 miljoen euro investeerde om de internationale groei te versnellen. In april 2014 ontving Takeaway.com 74 miljoen euro van Macquarie Capital en Prime Ventures en werd de grote Duitse concurrent Lieferando.de overgenomen.

www.thuisbezorgd.nl
www.akeaway.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie