Havas Group komt met tool om beleving merkboodschappen te meten
14-01-2020 09:37:20 | Door: Saskia van Weert | hits: 9002 | Tags:

Om te meten welke betekenis consumenten ervaren bij merkboodschappen, ontwikkelde de Havas Group de Media Experience (Mx) planningstool.

Mx is ontstaan uit de inzichten die komen uit het doorlopende Meaningful Brands-onderzoek onder 350.000 consumenten wereldwijd. Daaruit heeft Havas geleerd welke elementen een merkimago bepalen in deze tijd. Deze inzichten zijn vertaald in twintig meetbare betekenis-indicatoren, genaamd Meaningful Rating Points, als evolutie op de in de markt bekende GPR (Gross rating point).

Thijs Muller, directeur Havas Amsterdam: “We bekijken zowel de kracht van de boodschap als de kracht van de band met het kanaal op basis van indicatoren die diepere betekenis aangeven. Daarmee kunnen we nu scherpstellen in hoeverre een consument een merkboodschap als betekenisvol ervaart en haar vertrouwt. Eigenlijk of het hart wel écht wordt geraakt.”

De motivatie om de tool te ontwikkelen is naast het onderzoek voortgekomen uit de fusie met entertainmentbedrijf Vivendi en de ervaringen die het samenvoegen van media en creatie (Havas Media en Havas Creative) in de zogenoemde Havas Villages heeft opgeleverd.

www.havas.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie