Hé wat leuk! Een bericht van... Deniz Alkaç van Bruut Amsterdam
02-07-2019 12:23:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3504 | Tags:

Goedemorgen Bas,

Toen ik zeven jaar geleden als een - inmiddels uit de hand gelopen - hobby met Bruut Amsterdam begon, had ik me dit niet kunnen voorstellen.

Ik stopte op mijn zestiende met school en werd toegelaten tot de interne talentenopleiding van BNN en niet veel later ook Radio 538. Het was daar dat ik middenin het hart van de Nederlandse media, het Hilversumse Mediapark, opmerkte dat er een enorme transitie gaande was. Van lineair naar online. Van een gelimiteerd aantal kanalen naar een onbeperkt aantal kanalen. Niet alleen zenden, maar ook luisteren. Een nieuwe manier van denken én produceren. 

Opgegroeid in een online tijdperk, was het iets waar ik ideeën over had. Ik zag kansen. 

Bruut.tv, toen nog een eenmanszaak, werd geboren. Deels in mijn slaapkamer in Rotterdam, deels in de intercity van en naar Hilversum. Ik was zeventien.

Naarmate het bedrijf verder groeide en steeds meer reclame,- mediabureaus en marketingmanagers geïnteresseerd raakten in de kracht van online video, besloot ik in 2014 afscheid te nemen van de radio en me vanaf dat moment volledig te focussen op het bouwen mijn eigen bedrijf. 

Ik veranderde de naam want wat deed ‘.tv’ daar als ik in een online toekomst geloofde en verhuisde van Rotterdam naar Amsterdam, want daar gebeurt het wat bureau cultuur betreft toch allemaal (vinden we in Amsterdam). Bruut Amsterdam werd een B.V.

Inmiddels bestaat de B.V. ruim vijf jaar en zijn we uitgegroeid tot een volwassen speler in de markt. Een markt die inmiddels ook volwassen en flink veranderd is, trouwens. Waar ik vroeger mensen nog wel eens moest overtuigen dat ‘online content echt wel een ding zou worden’, is dat tegenwoordig wel anders. Iedereen wil content. Van de afdeling marketing tot HR. 

Het belang van kwalitatieve en doeltreffende content is daarmee ook groter dan ooit. Het is altijd mijn streven geweest om niet mee te gaan in hypes, maar wel mijn ogen open te houden voor de laatste ontwikkelingen. Niet voor iedereen lukraak een video produceren, maar écht iets toevoegen.

Afgelopen week was het zo ver: ik nam de sleutel van ons nieuwe kantoor in ontvangst. We verhuizen van het Rembrandtpark in Amsterdam-West naar de Asterweg in Noord. Naar ons eerste eigen pand. 

We hebben in de afgelopen jaren, door aanhoudende groei, heel wat units versleten. In ons nieuwe pand brengen we al ons talent letterlijk en figuurlijk onder één dak. Het wordt een creatieve broedplaats waar onze producers, regisseurs en andere talenten elkaar kunnen inspireren.

Ook als ze op dat moment niet voor één van onze projecten bezig zijn. Samen. Een belangrijk woord in onze bedrijfscultuur.

Het is een nieuw hoofdstuk van Bruut Amsterdam. En ik heb er mega veel zin in.

Deniz Alkac
Managing Director
www.bruut.amsterdam


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie