Holland Casino-activatie bij 538 bekroond met RAB Award
30-06-2017 10:17:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3490 | Tags:

Holland Casino en Talpa Radio hebben met de activatie Lukt ’t ze, of lukt ’t ze niet? in het 538-programma De Coen en Sander Show de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content gewonnen. Het is het tweede jaar op rij dat 538 deze award in ontvangst neemt. De reclameprijzen voor het medium radio werden vanavond uitgereikt in Amsterdam.

In de prijscategorie Beste Branded Content, die in 2016 is geïntroduceerd, waren twee cases genomineerd. Beide cases zijn ontwikkeld en uitgevoerd in samenwerking met Talpa Radio Concepts. Een jury beoordeelde of de radiozender en de adverteerder elkaar op merkwaarden goed versterken en of het programmaonderdeel op een natuurlijke wijze in het radioprogramma past.

De RAB-jury over de actie Lukt ’t ze, of lukt ’t ze niet?: “Zeer vermakelijke radio die goed paste binnen de kenmerkende stijl van Coen en Sander en die leuke interactie creëerde met de luisteraars.”

In de Holland Casino-activatie ‘Lukt ’t ze, of lukt ’t ze niet?’ gingen 538-dj’s Coen en Sander een week lang in ‘De Coen en Sander Show’ diverse uitdagingen aan. Zo moest het duo binnen twee minuten presentator Albert Verlinde aan de lijn krijgen tijdens de live-uitzending van RTL Boulevard. Ook gingen de dj’s de uitdaging aan om binnen vier minuten hun namen om te laten roepen in een IKEA-vestiging. Aan twee luisteraars werd vervolgens gevraagd om in schatten of het Coen en Sander zou lukken. De luisteraar met het juiste antwoord won een compleet verzorgd Holland Casino-arrangement. Een van de dagwinnaars won aan het einde van de week een exclusieve reis naar Las Vegas inclusief overnachting en speelgeld. 

De branded content campagne op 538 was een passende doorvertaling van de landelijke ‘Gokje Wagen’ campagne, waarin Holland Casino de consument het casino én al haar mogelijkheden wilde laten ontdekken.

Talpa Radio, vormt met 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica het grootste muziek entertainment bedrijf van Nederland. Vanuit de gezamenlijke missie ‘het leven verrijken met de magie van onze sound’ zijn de merken wekelijks in contact met meer dan 7 miljoen Nederlanders via FM, DAB+, kabel, online, apps, social en events.

www.538.nl
www.talparadio.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie