IDTV 40 jaar
31-10-2017 10:10:00 | Door: Katja Brokke | hits: 6021 | Tags:

IDTV viert zijn 40-jarig bestaan. Het medialandschap transformeerde IDTV van louter televisieproducent naar ontwikkelaar van content voor tv, online en live. Naast programma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de mol? profileerde het bedrijf zich de afgelopen tien jaar als producent van grote publieksevenementen (Koningsvaart en MH17-herdenking) en zakelijke evenementen (Heineken en KPMG). Ook digitaal wil IDTV de komende jaren vooroplopen met de productie van online content.

Vernieuwd logo

Onlangs verhuisde IDTV van het Kraanspoor, Amsterdam-Noord naar de Overschiestraat in Amsterdam-West. Deze verhuizing, evenals de aanstelling van CEO Taco Rijssemus in maart en het vernieuwde logo, kenmerken de nieuwe fase die IDTV doormaakt.

Rijssemus: "De mediawereld staat op zijn kop en de verhoudingen, relaties tussen zenders en adverteerders veranderen. Ook wordt de vraag naar content van merken, zakelijke klanten en de overheid steeds groter, daar kunnen wij van profiteren."

40 jaar

IDTV werd in 1977 opgericht door producent Harry de Winter en begon met concertregistraties van Prince, Tina Turner en Madonna, die wereldwijd op televisie werden uitgezonden. In de jaren daaropvolgend komt het bedrijf met het televisieformat Lingo en dramaseries als 12 steden 13 ongelukken, Prooi en Oud Geld. In 2003 wordt IDTV aangekocht door het Britse mediabedrijf All3Media, en daarmee onderdeel van een mondiaal netwerk van televisie- en filmbedrijven.

www.idtv.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie