ING Only Football ontvangt YouTube Silver Creator Award van Google
13-12-2017 13:21:02 | Door: Katja Brokke | hits: 3968 | Tags:

Het YouTubekanaal ING Only Football is door Google onderscheiden met een Silver Creator Award voor het bereiken van 100.000 abonnees. Only Football is een van de eerste Nederlandse brandedcontentkanalen die een dergelijke onderscheiding ontvangt.

Het kanaal is medio 2016 door ING gestart om jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal. Dit doet ING samen met influencers, zoals Soufiane Touzani, Fifalosophy en Anouk Hoogendijk. Op Only Football vinden abonnees twee keer per week video’s die het hoofdsponsorschap van ING en het Nederlandse voetbal ondersteunen.

De video’s op Only Football zijn in anderhalf jaar tijd 15 miljoen keer bekeken met een gemiddeld uitkijkpercentage van 60 procent. Only Football is daarnaast ook actief op Instagram. Op dit kanaal wordt behind the scenes-materiaal getoond via fotografie en Instagram Stories. Het Instagramaccount heeft meer dan 10.000 volgers vergaard. ING zal Only Football in 2018 als merk verder uitbouwen.

www.youtube.com/channel

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie