ING pakt uit voor Pride Amsterdam
01-08-2017 14:50:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3892 | Tags:

ING geeft vervolg aan de Kleur het leven-campagne tijdens de Pride Amsterdam. ING ontwikkelde in samenwerking met Snapchat een Pride worldlens en een filter. Met de worldlens kunnen gebruikers van Snapchat hun werkelijke wereld omtoveren in een combinatie van een virtuele en een echte wereld in het thema van de Pride Amsterdam. Daarnaast delen ING-medewerkers hun persoonlijke ervaring over diversiteit bij ING. Ook de ING-kantoren in Amsterdam kleuren mee en vaart ING mee met The Canal Parade. 

Worldlens Snapchat

Met de snapchatlenzen kleuren gebruikers van Snapchat hun snaps op zaterdag 5 augustus. Zo kan met de facelens de snapchatter zichzelf omtoveren van een oranje leeuw naar een regenboogleeuw. De snapchatter die de lens omdraait, komt in de worldlens waarmee de in beeld gebrachte wereld wordt geïllustreerd met diverse figuren en iconen die bewegen wanneer ze op het scherm worden aangetikt. De campagne is ontwikkeld door Mindshare.

De snaps kunnen worden verstuurd naar het ING Snapchataccount ING_nl. Een selectie van snaps is terug te zien op digitale abri’s van MMD op de metrostations en het Centraal Station in Amsterdam en in de snapstory, Facebook en Instagram tijdens de Pride Amsterdam. YouTubers Rutger Vink en Lize Korpershoek hebben de snapchatlenzen als eerste gebruikt. Is de Snapchatgebruiker in Amsterdam, dan heeft hij ook een eventfilter tot zijn beschikking. Het filter is in de stijl van de worldlens ontworpen. In Amsterdam wordt met Boomerangkaarten de SNAPcode van de snapchatlens verspreid.

Zes medewerkers vertellen in korte testimonials hoe zij het werken bij ING ervaren en dat zij kunnen zijn wie zij willen zijn. De testimonials zijn te lezen op ing.nl/diversiteit. Speciaal voor de Pride Amsterdam is een boattalk opgenomen. Hierin komen verschillende collega’s aan het woord over diversiteit. De testimonials en de boattalk worden via LinkedIn en Facebook verspreid.

Landelijke aandacht

Tijdens de Kleur het Leven-campagne is het logo van ING op alle socialmediakanalen in de regenboogkleuren te zien. In Amsterdam prijkt op zeven ING-kantoren het logo in regenboogkleuren. De campagne is ook zichtbaar in alle 238 ING-kantoren in Nederland en op de ruim 1800 ING-geldautomaten. ING deelt deze zaterdag bij het Rijksmuseum regenboogkleurpotloden uit voor de activiteit hier tekenen.

Kleur het leven is een initiatief van ING. De bank is inmiddels 12 jaar betrokken bij de Pride.

www.ing.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie