IPG Mediabrands organiseert Redefine Retail Congres 2018
05-09-2018 10:28:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3677 | Tags:

IPG Mediabrands organiseert haar tweede retailcongres. Het thema is: Trends in retailhigh tech, human touch.

Onderwerpen als voice, customer obsession, mimetische begeerte, de retailer als publisher, het bouwen van een sterk retailmerk in tijden van digitale transformatie en robotica komen aan bod.

De resultaten uit de tweede editie van de IPG Mediabrands Retail Buying Study, die gepresenteerd worden tijdens het congres, geven actuele inzichten over houding en gedrag van de Nederlandse consument. Deze Retail Buying Study is een onderzoek van IPG Mediabrands over de customer journey binnen retail verticals.

Retail is een van de sectoren waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren bijzonder zichtbaar is geworden. De klant winkelt totaal anders dan voorheen, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn aankopen steeds vlotter in ontvangst te nemen. De aandacht binnen retail gaat voornamelijk uit gaat naar omnichannel retailing: de klant via alle mogelijke kanalen bedienen. Van fysieke winkel tot shoppen via computer, tablet, smartphone of wearable. Een veranderende realiteit die een grote weerslag heeft op het retaillandschap.  

 

Het congres vindt plaats in Undercurrent Amsterdam op donderdag 20 september van 10:00-17:30 uur. 

Aanmelden voor het evenement kan hier. Mensen werkzaam in retail kunnen zich gratis opgeven voor het congres.

Keynote sprekers:

- Dr. Karim Benammar, filosoof gespecialiseerd in transformerend denken: Over invloed, status en mimetische begeerte: consumptie vanuit een filosofisch perspectief.
- Marc Oosterhout, directeur N=5, auteur en voorzitter VEA: Hoe bouw je een (retail) merk in tijden waarin data, A.I. en robotica drivers van consumenten beïnvloeden?
- Danny Devriendt, Managing Director IPG Dynamic België en Eva Boven, senior Online Marketing Consultant Traffic4u: Voice komt er niet aan, voice is er. Hoe zorg je ervoor dat jij voice-ready bent?
- Richard Kuijpers, eigenaar van Smartrobot.solutions: Leerervaringen, valkuilen en een blik in de toekomst van vercommercialiseerde robotoplossingen in retail.
- Menno van der Steen, Chief Data & Tech Officer Mediabrands: IPG Mediabrands Retail Buying Study, publicatie van het tweede jaarlijkse retail-onderzoek in Nederland. Koopgedrag in Nederland ontleed. De Retail Buying Study geeft inzicht in koopgedrag, consumer journeys, informatiebronnen, succesvolle merken, concurrentieposities en mate van deelname aan loyaliteitsprogramma’s in acht branches voor 136 merken.
- Walter Kraus, director bol.com Retail Media Groep: Retailers worden steeds meer publisher en owner van kanalen, fysiek dan wel digitaal, wat is de impact daarvan op Bol.com als organisatie?
- Kara Rowe, director Microsoft Stores Global: Customer obsession: hoe blijf je zorgen voor herhaalbezoek in de winkel in het digitale transformatie tijdperk?

Moderator: Nathalie Peters, Head of Digital Transformation IPG Mediabrands.

Paneldiscussie door de retailexperts van IPG Mediabrands: Berber Hoekstra, Yune; Machiel Verkuyl, Initiative; Marloes Zweers, Traffic4u; Bart Lakeman, UM.

www.ipgmediabrands.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie