Imagocampagne Duik in Den Haag gelanceerd
09-11-2017 12:19:29 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 2446 | Tags:

Den Haag heeft op ludieke wijze een internationale campagne gelanceerd, waarmee de stad zich nog duidelijker op de kaart wil zetten als stad aan zee. Wethouder Karsten Klein gaf op de Pier in Scheveningen een sneak preview van de crossmediale campagne die vanaf 13 november tot en met maart 2018 te zien is in Nederland, Duitsland, Engeland en België. 

Onderdeel van de campagne is een commercial waarin bezoekers letterlijk een duik in Den Haag nemen om te ontdekken wat de stad aan zee allemaal te bieden heeft. De lancering ging gepaard met een avondduik in zee. Ondanks dat het zeewater slechts 13 graden was, zijn er toch 190 Haagse inwoners de zee ingedoken.

Klein: "Toerisme is een belangrijke wereldwijde groeimarkt en zorgt voor veel werkgelegenheid in Den Haag, met name voor de onderkant van de arbeidsmarkt. We zetten vooral in op groei van toerisme buiten het hoogseizoen en investeren daarom in toerisme en in deze campagne."

De Duik in Den Haag-campagne is geen gewone campagne. De opvallende commercial is van hoge kwaliteit en kenmerkt zich door spectaculaire onderwaterbeelden geproduceerd door Marcel van der Vlugt afkomstig uit het Westland. 

Van der Vlugt: "Allereerst heb ik verschillende iconische locaties in Den Haag, zoals het Mauritshuis, de Ridderzaal en de Passage gefotografeerd. Hiervan zijn enorme blow-ups gemaakt die als decor zijn gebruikt, onder water in het zwembad van de studio. Hierbij hebben we gespeeld met het perspectief om de verwondering alleen nog maar groter te maken. Aan het eind van de commercial komen we weer boven water bij de Pier van Scheveningen. Met een onderwatercamera heb ik in de branding gelegen om ook deze opnamen zo realistisch mogelijk te maken. We zijn erg trots op het uiteindelijke resultaat."

Marco Esser, directeur van The Hague Marketing Bureau: "Veel bezoekers weten Den Haag al te vinden, maar de stad heeft nog te vaak het imago van politieke stad. Met deze imagocampagne willen we laten zien dat Den Haag een aantrekkelijke stad is voor een citytrip, waar je stad en strand kunt combineren. We zijn erg blij met de positieve reacties op de campagnebeelden die wij vanavond hebben getoond."

www.denhaag.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie