Initiative werkt voor HARMAN
12-04-2016 14:08:00 | Door: Ton Boom | hits: 3535 | Tags:

Na een intensief internationaal pitch traject heeft HARMAN eind 2015 gekozen voor IPG Mediabrands als nieuwe mediapartner. In Nederland is Initiative geselecteerd als bureau. De samenwerking omvat een breed palet aan mediadiensten zoals strategie, insights, branded content en de planning & inkoop van alle media. 

HARMAN ontwerpt en produceert consumenten audio producten alsmede infotainment en professionel systemen voor de automobiel- en muziekindustrie. Met 19 premium merken waaronder JBL, AKG, Harman Kardon, Mark Levinson en Revel is HARMAN populair onder consumenten, muziekproducenten en wereldberoemde artiesten die HARMAN merken gebruiken tijdens optredens en opnames.

Meer dan 25 miljoen auto’s op de weg zijn voorzien van HARMAN audio en infotainment systemen. De softwareoplossingen van HARMAN ondersteunen miljarden mobiele apparaten wereldwijd. In menig consumenten product categorieën zoals portable bluetooth speakers is JBL marktleider in de grootste Europese landen.

HARMAN heeft 28.000 werknemers in Amerika, Europa en Azië. De omzet in 2015 bedroeg $6,5 miljard. De organisatie is beursgenoteerd aan de New York Stock Exchange onder de naam NYSE:HAR.

Robert Jan van Dormael, Directeur Marketing en Product Management HARMAN EMEA: “HARMAN was opzoek naar een innovatief, data-driven media bureau wat goed aansluit bij onze eigen cultuur. Initiative brengt een goede balans tussen nieuwe, innovatieve media en traditionele planning en buying om onze business optimaal te ondersteunen. Hun brand-centric aanpak en ervaring met programmatic buying zijn eveneens factoren die zullen bijdragen aan een efficiente en effectieve inzet van onze media budgetten.”

Léonie Koning, managing director Initiative: “We zien enorme groeikansen voor de topproducten van HARMAN en zijn heel enthousiast om onze bijdrage te leveren aan de groeiambities in de Nederlandse markt. Zowel internationaal als lokaal zijn we erg trots dat HARMAN voor IPG Mediabrands en Initiative heeft gekozen.”

www.harman.com
www.initiative.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie