Integratie Facebook Dynamic Ads door Commerce Cloud
19-01-2017 09:03:49 | Door: Katja Brokke | hits: 3137 | Tags:

Salesforce heeft op de NRF Retail Big Show in New York de integratie aangekondigd van Commerce Cloud met Facebook Dynamic Ads. Hiermee zijn bedrijven in staat de Commerce Cloud en Facebook op nieuwe manieren te gebruiken en zo relevante productinformatie aan te bieden en de conversie aan te sturen.

Met Dynamic Ads kunnen klanten van Commerce Cloud hun merk en producten uitbreiden tot een omvangrijk betrokken en actief publiek (Facebook heeft meer dan 1,1 miljard gebruikers die dagelijks actief zijn). Retailers kunnen kopers terughalen naar hun site en uiteindelijk zorgen voor conversie en verkoop. Commerce Cloud is het enige commerciële cloudplatform voor bedrijven dat merken in staat stelt om via meerdere kanalen te handelen, die allemaal verenigd worden door een centraal en centraal beheerd, commercieel platform.

Het is duidelijk dat online shoppers de retail fundamenteel veranderen doordat ze interactie met merken hebben via veel verschillende contactpunten, zoals het web, mobiel, online marktplaatsen, winkels, advertenties, mobiele apparaten en natuurlijk social media.

Relevante advertenties

Kopers gebruiken deze contactpunten steeds meer om naast het verzamelen van informatie, ook daadwerkelijk producten te kopen. Dit betekent dat de reis van de koper vrijwel geheel is overgegaan naar de virtuele plaats waar klanten winkelen - waar ze zich ook bevinden - als onderdeel van de ervaring die ze reeds in een app, op de website of in een sociale feed hebben opgedaan. Ze willen dat elke interactie relevant is, en dat alle contactmomenten worden gecoördineerd in een gestroomlijnde ervaring. Een van de belangrijkste manieren om voor relevantie te zorgen, is door digitaal te adverteren. Hoe kunnen merken er voor zorgen dat klanten, of potentiële klanten, de op dat moment de meest relevante productadvertenties zien in hun Facebook- of Instagramfeed?

Facebook Dynamic Ads presenteert relevante content aan mensen die belangstelling hebben getoond op de website, in de app of elders op internet. Dynamische advertenties bereiken mensen op ieder apparaat, ongeacht hun oorspronkelijke contactpunt met het merk. Als een gebruiker op een advertentie klikt, wordt hij of zij direct naar de website van de winkelier geleid voor de transactie. De winkelier is nog steeds eigenaar van de transactionele relatie met de klant.

De rechtstreekse integratie van Commerce Cloud met Facebook en Instagram koppelt de productcatalogus aan deze platforms en plaatst de activiteit-trackingspixel van Facebook op de website. Door de rechtstreekse integratie met Facebook gaat activering snel en eenvoudig, in plaats van dat er geld en tijd gespendeerd wordt aan ontwikkelingen op maat.

Voor merken is het mooie dat ze de integratie van Commerce Cloud met Facebook kunnen gebruiken om eenvoudig producten te promoten en advertenties te beheren via hetzelfde configuratiescherm dat ze voor het beheer van hun site gebruiken. Dit is een grondbeginsel van een verenigd handelsplatform: alle handelskanalen beheren en productiever zijn vanaf één platform.

Gedistribueerde handel, het concept van winkelen vanaf elk met internet verbonden apparaat, platform of toepassing, krijgt een ingrijpend effect op de detailhandel. Het verandert gebruikelijke kooppatronen, omdat klanten niet langer een lineair pad volgen maar tussen contactpunten wisselen, zoals in bijgaande infographic. Maar het biedt ook een belangrijke positieve kant voor vooraanstaande winkels en merken die deze mogelijkheden snel en dynamisch kunnen implementeren.

De integratie van Facebook Dynamic Ads door Commerce Cloud is op dit moment in bètafase en komt algemeen beschikbaar voor klanten van Commerce Cloud in het eerste kwartaal van 2017. 

www.salesforce.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie