Internationale erkenning digitale marketing SEAT Nederland
19-02-2018 09:18:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2708 | Tags:

SEAT Nederland heeft van het Spaanse moederbedrijf grote waardering gekregen voor zijn innovaties. De Nederlandse onderneming behoort wereldwijd tot de top drie van meest innoverende importeurs van het merk en was genomineerd voor de prijs Best Innovative Importer. Tal van Nederlandse oplossingen op het gebied van digitale marketing en connected car-initiatieven krijgen daarmee internationaal erkenning.

Om innovatie in individuele landen te stimuleren, reikt SEAT de best innovative-award uit aan importeurs. Het merk kijkt daarbij nadrukkelijk naar organisaties die opvallen door bijvoorbeeld nieuwe initiatieven om klanten beter van dienst te zijn, door nieuwe sales, service- en mobiliteitsoplossingen aan te bieden en meer. SEAT Nederland kwalificeerde zich samen met Algerije en Mexico in de top drie van meest innoverende importeurs wereldwijd. Algerije ging er uiteindelijk met de hoofdprijs vandoor.

SEAT Nederland scoorde in de verkiezing met innovaties op het gebied van digitale marketing en de connected car-app. 
Naast de showrooms van de dealers heeft SEAT ook digitale showrooms. De nieuw gelanceerde website van SEAT zorgt door de achterliggende technologie voor de juiste boodschap op het juiste moment. Daarbij nodigt de website uit tot (inter)actie. Een voorbeeld daarvan was de mogelijkheid om een virtuele proefrit in de nieuwe Leon te maken.

Met de SEAT Live Studio bracht SEAT de showroom ook naar de huiskamer. Tijdens een livestream via SEAT.nl liet een presentator het online publiek live kennismaken met nieuwe modellen als de Arona, Ibiza en Leon. Tijdens de uitzending konden kijkers live meepraten waarbij de presentator en cameracrew individuele vragen en wensen beantwoordden met persoonlijke aandacht en specifieke camerabeelden.

Tevens was er vanuit SEAT S.A. waardering voor de connectiviteitsoplossingen die SEAT in Nederland biedt. Sinds 2016 levert SEAT de zogenaamde connected car-modellen. Via de Mijn SEAT-app is het mogelijk om belangrijke technische functies te checken, is de auto altijd terug te vinden en profiteert de bestuurder van parkeergemak via ParkMobile. Ook houdt de app alle ritten bij. Tevens heeft SEAT connected oplossingen voor fleetbeheerders en dealers.

Hans Mulder, directeur van SEAT Nederland: “Innovatie en digitalisering staan hoog op de agenda. Samen met onze dealers focussen wij sterk op innovatieve (connectiviteits)oplossingen. Het ambitieniveau van zowel importeur als dealers is hoog en dat vullen we in met gedreven mensen die vérder denken als het gaat om klantenbeleving en mobiliteitsoplossingen. Dat komt tot uiting in initiatieven en projecten waarmee we ons voorbereiden op de toekomst. Deze erkenning door onze fabrikant SEAT S.A. is daarvoor een prachtige beloning.”

www.seat.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie